محمد هاشمی: با رویه فعلی اصلاح‎طلبان، شکست آن‌ها حتمی است

کدخبر: ۲۵۲۵۸۰
اقتصادنیوز؛ محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختلافات درون حزبی قطعا می‏تواند در عدم تشکیل ائتلاف فراگیر در بین تشکل‎هایی که خط مشی مشترک دارند تاثیرگذار باشد از این رو با رویه فعلی اصلاح‎طلبان، شکست آن‌ها حتمی است چرا که این جریان سیاسی قاعدتا با این رویه نمی‎تواند هیچ وزن‎کشی سیاسی را در فضای فعلی انجام دهد.
محمد هاشمی: با رویه فعلی اصلاح‎طلبان، شکست آن‌ها حتمی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ اصلاح طلبان بازهم به روز‌های «اختلاف» و «چنددستگی» درون جریانی بازگشته اند، اختلافاتی که هرچقدر بزرگان و چهره‌های شاخص این جریان سعی در پنهان کردن و حتی کتمان کردن آن دارند، اما اتفاقات رخ داده در جریان انتخاب شهردار تهران و کمی عقب‌تر از آن مجادلات بر سر جایگاه و نقش شورای عالی سیاستگذاری تنها دو نمونه از اختلافاتی هستند که حکایت از آن دارند که چپ گرا‌های سیاست ایران از روزگار وحدت درحال فاصله گرفتن هستند و بعید به نظر نمی‌رسد اگر کرسی هاس سبز پارلمان یازدهم را زیر سایه این تنش‌ها و تفرقه به رقیب راست گرایشان تقدیم کنند.

در همین راستا، محمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزان درباره وضعیت این روز‌های احزاب و جریانات سیاسی اصلاح‎طلب و علنی شدن برخی از اختلافات درون جریانی، اظهارکرد: آنچه این روز‌ها در بدنه جریان اصلاح‎طلبی شکل گرفته است به خوبی نمایانگر این است که احزاب و تشکل‎های زیرمجموعه این جریان سیاسی از یک ضعف ساختاری عمیق برخوردارهستند که اگر فکری برای آن نشود قطعا در آینده مشکل ساز خواهند بود.

وی افزود: انتظار می‎رود باتوجه به مطالباتی که از سوی مردم نسبت به جریانات اصلاح‎طلبی وجود دارد اصلاحات لازم در جهت بهبود وضعیت این تشکل سیاسی در نظر گرفته شود.

تک روی تشکل‌های اصلاح طلبان نتیجه‌ای جز شکست ندارد

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب با اشاره به اینکه تک‎روی تشکل‌های سیاسی اصلاح‎طلب بدون شک در مقطع فعلی جز شکست هیچ دستاوردی را عاید آن‌ها نخواهد کرد، تصریح کرد: در فضای امروز کشور هر جریان سیاسی اعم از اصلاح‎طلب و اصولگرا اگر قصدی برای ادامه فعالیت سیاسی به صورت منسجم و سازمان یافته دارند باید بدانند که بدون ائتلاف هیچ دستاوردی جز شکست در انتخابات نصیب آن‌ها نخواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اصلاح‎طلبان بدون شک اگر رویه فعلی را در رویکرد‌ها و راهبرد‌های خود در نظر بگیرند و هر حزب و جریان سیاسی به سیستم تک‌روی که آغاز کرده است ادامه دهد قطعا نه تنها در انتخابات مجلس بلکه در انتخابات ریاست‎جمهوری نیز هیچ نتیجه‎ای جز شکست عاید آن‌ها نخواهد شد از این رو تغییر در رویه فعلی این جریان سیاسی الزامی است.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در جامعه سیاسی ایران براساس آخرین اطلاعات اصلاح‎طلبان ۲۱ درصد، اصولگرایان ۲۰ درصد، جریان اعتدالی ۳۶ درصد از رای مردم را به خود اختصاص داده اند و بقیه آرا و نظرات مربوط به قشر خاکستری است که معمولا نقش مهمی را نیز در رویداد‌های مهمی، چون انتخابات برعهده دارند.

اصلاح‌طلبان ضریب نفوذ لازم را در بین مردم ندارند

عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به اینکه اصلاح‎طلبان در حال حاضر ضریب نفوذ لازم را در بین مردم ندارند گفت: اختلافات درون حزبی قطعا می‌تواند در عدم تشکیل ائتلاف فراگیر در بین تشکل‎هایی که خط مشی مشترک دارند تاثیرگذار باشد از این رو با رویه فعلی اصلاح‎طلبان، شکست آن‌ها حتمی است چرا که این جریان سیاسی قاعدتا با این رویه نمی‎تواند هیچ وزن‎کشی سیاسی را در فضای فعلی انجام دهد.

هاشمی با اشاره به تجریه اصولگرایان در انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: حزب موتلفه در انتخابات ریاست‎جمهوری گذشته به عنوان یکی از احزاب اصولگرا با گزینه‎ای مستقل در انتخابات حاضر شد و تمام تلاش‎های خود را نیز برای پیروزی نامزد مدنظر خود انجام داد، اما به وضوح مشخص شد که تک‎روی این حزب نه تنها موفق نبود بلکه سبب شد جایگاه قبلی این حزب پرسابقه نیز از بین برود.

احزاب اصلاح طلب مراقب باشند به سرنوشت موتلفه دچار نشوند

وی تصریح کرد: بدون شک اگر احزاب اصلاح‎طلبی که این روز‌ها با عناوین مختلف در حال فعالیت هستند اختلافات داخلی خود را کنار نگذارند و به یک وحدت و انسجام داخلی دست پیدا نکنند قطعا آینده‎ حزبی، چون موتلفه در انتظار آن‌ها خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب با اشاره به افزایش انتقادات و هجمه‎های وارده به جریانات اصلاح‎طلب و بزرگان این طیف خاطرنشان کرد: اصلاح‎طلبان باید به خوبی بدانند که فضا و زمان برای فعالیت آن‌ها بسیار محدود است از این رو اگربخواهند با این رویه تنش‌زا به فعالیت خود ادامه دهند قطعا روز‌های خوبی در انتظار آن‌ها نخواهد بود و باید از الان خود را بازنده انتخابات مجلس یازدهم و حتی ریاست‎جمهوری ۱۴۰۰ بدانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید