گوشی موبایلی که زنان عاشقش هستند +عکس

کدخبر: ۲۵۲۵۹۱
اقتصاد نیوز:اخیرا تحقیقاتی به اجرا درآمده است که نشان می‌دهد افراد کمتر از گذشته به خرید گوشی هوشمند تازه تمایل نشان می‌دهند. علاوه بر این به نظر می‌رسد که بانوان بیش از آقایان تمایل به خرید آیفون داشته باشند.
گوشی موبایلی که زنان عاشقش هستند +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز ، موسسه Swagbucks پژوهش تازه‌ای را به اجرا درآورده است که نتیجه آن نشان می‌دهد بخش عمده کاربران آمریکایی برای خرید گوشی هوشمند تازه میان محصولات دو برند بسیار قدرتمند مردد مانده‌اند و ترجیح می‌دهند که برای انتخاب بهتر و خرید بهترین گزینه کمی بیشتر منتظر بمانند و تحقیق کنند. مرز جداکننده این دو گروه دقیق نیست و براساس یافته‌ها حدودا 32% از کاربران بزرگسال برند سامسونگ را ترجیح می‌دهند در حالی که حدودا 51% از نوجوانان علاقه مند هستند که از آیفون‌های اپل خرید کنند. این موضوع در معیار جنسیتی هم صدق می‌کند؛ زنان بیشتر از مردان (حدودا 20% بیشتر) تمایل دارند گوشی تازه‌شان از آیفون‌های اپل و مشخصا آیفون 10 اس باشد. از طرف دیگر اینگونه به نظر می‌رسد که مردان منتظر هستند تا گلکسی اس 10 معرفی شود و آن را به آیفون‌های اخیر اپل ترجیح می‌دهند. حدودا 26% از آقایان تمایل نشان داده‌اند گوشی آینده خود را از خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ انتخاب کنند در حالی که میزان علاقه مندی به خرید گلکسی اس 9 این سازنده حدودا 10% بوده است.

به نظر می‌رسد که سایر اطلاعات و نتایج به دست امده از این تحقیق از گزارش‌های اخیر مبنی بر کاهش عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2018 پشتیبانی کنند. براساس اطلاعات IDC Quarterly Phone Tracker میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2018 نسبت به سال گذشته تقریبا 6% کاهش داشته است. این رقم مخصوصا در کشور چین منفی بوده است، این بازار مهم و بزرگ حالا ششمین فصل از کاهش عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند را به خود دیده که به طور کلی به 11% کاهش از نظر آمار و ارقام برگردان می‌شود. میزان عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ هم علی رغم تلاش این سازنده پیشرو برای پیروی و معرفی ترندهای تازه و همچنین فروش بالای پرچمداران امسال همچنان با کاهش 13.4 درصدی همراه بوده است. به نظر می‌رسد بخش عمده شکست سامسونگ و البته سایر کمپانی‌ها در ارقام مربوط به عرضه گوشی‌های هوشمند در بازه‌های زمانی اخیر به علت تمایل بیشتر مصرف کنندگان به خرید گوشی‌های ارزان قیمت و محصولاتی با ارزش ویژه بالا نسبت به هزینه خرید مانند گوشی‌های برندهای چینی هوآوی و شیائومی بوده باشد. این دو کمپانی به تولید گوشی‌های هوشمند توانمند و در عیت حال ارزان قیمت معروف هستند و گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارقام مربوط به عرضه و فروششان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی برخلاف سامسونگ صعودی بوده است.

اپل هم از این قاعده مستثنی نبوده و براساس گزارش مالی توانسته است تنها نیم درصد در آمار عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به بازه مشابه سال گذشته رشد کند.

این آمار همچنین در نتایج تحقیق پیش رو بازتاب داشته‌اند. تنها نوجوانان در میان همه مشارکت کنندگان و پاسخ دهندگان به پرسش‌های این پژوهش از خود تمایل و شوق برای خرید گوشی هوشمند تازه نشان داده‌اند. تقریبا 32% از افراد نوجوان در این گروه اعلام کردند که دریافت گوشی هوشمند تازه می‌تواند بهترین هدیه سال نو برای آن‌ها باشد در حالی که تنها 19% از بزرگسالان با آن‌ها هم عقیده بودند. در مقابل 21% از بزرگسالان دریافت لپتاپ یا کامپیوتر شخصی تازه را بهترین هدیه سال نو قلمداد کرده‌اند اما تنها 18% درصد از نوجوانان با آن‌ها هم عقیده بوده‌اند. دریافت تبلت تازه در میان فهرست ترجیحات نوجوانان برای دریافت هدیه سال نو در رتبه سوم با 16% قرار گرفت و بزرگسالان (11%) اذعان داشتند که تلویزیون می‌تواند بعد از موارد مذکور هدیه مناسبی در این مناسب مخصوص باشد. در یک یادداشت نامرتبط دیگر هم گزارش شده که کارت هدیه به عنوان بهترین هدیه غیرالکترونیکی سال نو توسط نوجوانان و بزرگسال با آمار به ترتیب 30% و 37% انتخاب شده است. شرکت کنندگان در این تحقیق گزینه کارت هدیه را به دریافت لباس نو، هدیه دست‌ساز، محصولات مربوط به منزل و دکوراتیو یا لوازم جانبی ترجیح داده‌اند – البته توضیح مشخصی هم داده نشده است که کاربران علاقه مند هستند از این کارت‌های هدیه برای خرید محصولات الکترونیکی استفاده کنند یا خیر.

اینگونه به نظر می‌رسد که سامسونگ در رقابت بازار و تقاضای کاربران نسبت به اپل کمی عقب افتاده است. علاوه بر این باید نرخ فروش نسبتا پایین پرچمداران تازه‌اش را شاهد بگیریم تا بتوانیم بیشتر این ادعا را به اثبات برسانیم. از طرفی سر و صدای زیادی درباره محصولات آینده این سازنده به پا شده است. پرچمداران گلکسی اس 10 این غول تکنولوژی قرار است در ابتدای سال آینده روانه بازار شوند و انتظار می‌رود که سامسونگ در توسعه آن‌ها رویکرد طراحی پنل نمایش با حاشیه‌های بسیار باریک در حد ترند بدون حاشیه را به کار گیرد. علاوه بر این سامسونگ تأیید کرده است که اولین گوشی هوشمند منعطف خود را هم ملقب به گلکسی اف در سال آینده رسما معرفی می‌کند. باتوجه به ورود این محصولات تازه و چشمگیر به بازار انتظار می‌رود که آمار و ارقام عرضه و فروش این غول تکنولوژی در سال 2019 به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

منبع:فون آره نا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید