دو جنبش بیانیه صادر کردند:

سفر بن سلمان باهدف عادی سازی روابط با اسراییل

کدخبر: ۲۵۲۶۱۴
جریان اسلامی الوفاء و جنبش آزادی و دموکراسی (حق) بحرین تصمیم ولیعهد سعودی برای سفر به منامه را بخشی از تلاش مشترک آل خلیفه و آل سعود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند.
سفر بن سلمان باهدف عادی سازی روابط با اسراییل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این دو جنبش با صدور بیانیه مشترکی تاکید کردند که مردم بحرین به ولیعهد سعودی خوشآمد نخواهند گفت چرا که هدف از این سفر ادامه توطئه علیه امت اسلام و نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی است .
بیانیه با اشاره به اینکه اعلام سفر بن سلمان به بحرین با تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به برخی کشورهای منطقه مصادف شده است ، افزود : به نظر می رسد آل خلیفه و آل سعود در صدد آماده کردن شرایط اجرای معامله قرن و تشکیل ائتلاف آمریکایی - صهیونیستی - عربی برای مقابله با دولتها و نیروهای مقاومت در منطقه هستند.
احزاب بحرینی در بیانیه خود هدف تلاش های اخیر سعودی ها و رژیم صهیونیستی را از بین بردن بحران های خود و تقویت نقش خویش برای تحقق اهداف شیطانی دانسته و اعلام کردند که این اهداف با فضل پروردگار و مقاومت علیه نیروهای شر و توطئه گر محقق نخواهد شد.
'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی در اولین سفر خارجی خود بعد از فاش شدن دخالت او در صدور دستور قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف و منتقد این کشور ، پنجشنبه گذشته راهی ابوظبی شد و چند روز گذشته را در این کشور گذرانده است .
بن سلمان از فرصت حضور در ابوظبی استفاده کرد و در حاشیه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک با برخی مقامات خارجی حاضر در این مسابقات مانند پادشاه سابق اسپانیا و روسای جمهوری تاتارستان و چچن دیدار کرد.
وی قرار است به بحرین ، الجزایر ، مصر، تونس و موریتانی هم سفر کند و در نشست سران کشورهای عضو جی 20 حضور یابد.
ناظرین امور منطقه هدف ولیعهد سعودی از انجام این سفرها را بهبود چهره به شدت تخریب شده خود بعد از فاش شدن نقش او در مرگ خاشقچی ارزیابی می کنند .
خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند..
انتشار خبر سفر او به کشورهای شمال آفریقا با اعتراض مردم ، نهادهای مدنی و مقامات این کشورها روبرو شده است .
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید