هشدار ترزا می به نمایندگان پارلمان درباره رد توافق برگزیت

کدخبر: ۲۵۲۶۹۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس در سخنانی در پارلمان به نمایندگان خواهد گفت که آنها در رای دادن به توافق برگزیت با یک انتخاب سخت و حساس روبرو خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس در سخنرانی امروز دوشنبه خود به نمایندگان پارلمان خواهد گفت که "چه از توافق برگزیت با هدف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کنند یا این توافق را رد کنند و بریتانیا را به نقطه اولیه بازگردانند، در هر صورت این کشور با چالش های جدی و نگرانی و نااطمینانی جدی روبرو خواهد شد."

بر اساس این گزارش ترزا می توانست روز یکشنبه بر سر توافق برگزیت با رهبران اروپایی به توافق نهایی دست یابد. این توافق با مخالفت شدید حزب کارگر و سایر احزاب مخالف دولت انگلیس و همین طور متحدان ترزا می در ایرلند شمالی روبرو شده است.

آینده این توافق که بزرگترین تغییر سیاسی و تجاری و اقتصادی در 40 سال اخیر در تاریخ بریتانیا به شمار می رود، اکنون در دست پارلمان است.

ترزا می در سخنان خود در پارلمان می گوید: این مذاکرات بسیار طولانی و پیچیده بود. این توافق نیاز به بده بستان از سوی هر دو طرف داشت. این ماهیت مذاکره است. می توانم با قاطعیت به مجلس عوام بگویم که هیچ توافق بهتری در دسترس نبود. این انتخابی است که نمایندگان پارلمان اکنون باید درباره آن تصمیم بگیرند.

ترزا می وعده داده است تا حمایت افکار عمومی انگلیس را از این توافق جلب کند و به نمایندگان نیز هشدار داده است که اگر این توافق را رد کنند، بریتانیا با خطر ترک اتحادیه اروپا بدون توافق روبرو خواهد شد. این مساله می تواند تبعات ناگوار و جدی برای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان داشته باشد.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت و دولت ترزا می به درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

فرصت نهایی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز 29 مارس سال آینده (9 فروردین 1398) تعیین شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید