سازمان غذا و دارو جهت تامین داروی مورد نیاز زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد

کدخبر: ۲۵۲۷۱۵
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان با همگام با دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمانشاه و استان های همجوار برای تامین داروی مورد نیاز در مناطق زلزله زده آمادگی کامل دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، کیانوش جهانپور افزود: دپوی داروهای اساسی و حیاتی در منطقه در حال حاضر کافی است و حسب نیاز در تامین و پشتیبانی دارویی مناطق زلزله زده اخیر در استان کرمانشاه مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همکاران معاونت های غذا و دارو در استان کرمانشاه و استان های همجوار همچنین بر توزیع مواد و فرآورده های غذایی ارسالی نظارت داشته و در مورد تامین انواع شیرخشک و غذاهای ویژه بیماران متابولیک در روزهای آتی مشکلی وجود نخواهد داشت .

وی اظهار امیدواری کرد که ابعاد انسانی این واقعه گسترده نباشد اما در هر صورت در تامین و پشتیبانی اقلام ضروری نگرانی وجود ندارد و هموطنان در مناطق زلزله زده دغدغه ای نخواهند داشت.

جهانپور تاکید کرد: موضوع تامین دارو از ساعات اولیه پس از واقعه، با دستور رئیس سازمان غذا و دارو رصد شده است و حسب نیاز هرگونه اقدام لازم به صورت عاجل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت پذیرفته از قبل برای آمادگی در برابر حوادث ناگهانی، تمام تدابیر لازم در آماده به کار بودن تجهیزات پزشکی و توزیع ملزومات مصرفی برای آسیب دیدگان زلزله در مراکز درمانی انجام پذیرفته است و تا این لحظه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه ساعت 20 و 7 دقیقه 31 ثانیه یکشنبه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری کرمانشاه رخ داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید