ایلان ماسک:به احتمال 70 درصد به مریخ می‌روم!

کدخبر: ۲۵۲۷۱۷
اقتصاد نیوز:ایلان ماسک که یکی از کارآفرینان برتر دنیا و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس" است در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری، به احتمال 70 درصد شخصا به مریخ سفر خواهد کرد.
ایلان ماسک:به احتمال 70 درصد به مریخ می‌روم!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا ، "ایلان ماسک" که اکنون خبر از احتمال قوی سفر خود به سیاره سرخ داده است، قبلا نیز در مورد سفر خود به این سیاره صحبت کرده بود. اما احتمال سفر او واقعا چقدر است؟

به هر حال وی اکنون فقط یک عدد روی احتمال سفر خود گذاشته است.

ماسک در یک مصاحبه با شبکه HBO گفت: یک شانس 70 درصدی برای رفتنم به مریخ وجود دارد.

وی گفت که تعدادی از پیشرفت‌های اخیر امکان این سفر را فراهم کرده است و همانطور که او پیش‌تر اشاره کرده بود، احتمالا یک سفر یک طرفه خواهد بود و ماسک می‌خواهد به مریخ نقل مکان کند.

ماسک گفت: حتی اگر شما خود را به مریخ برسانید، تمام وقت‌تان صرف ساختن پایگاه و تلاش برای زنده ماندن در شرایط سخت این سیاره خواهد شد و درست مثل بالا رفتن از کوه اورست، درحالی که شاید ممکن باشد به زمین برگردید، اما نمی‌توان آن را تضمین کرد.

ماسک معتقد است که همه چیز در مورد این سفر، چالش‌برانگیز است.

او احتمالا برای خودش دلایلی برای خوشبین بودن دارد. بسیاری از اعتماد وی را بدون شک سفینه "استارشیپ"(Starship) یا همان موشک BFR و چشم‌انداز گسترده خود در مورد مریخ تشکیل داده است.

اما وی باید بر روی زیستگاه‌ها، مواد غذایی و منابع انرژی که برای زنده ماندن در مدت طولانی در مریخ لازم است نیز کار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید