برای حمایت های روانی مددکاران بهزیستی به متاطق زلزله زده رفتند

کدخبر: ۲۵۲۷۳۲
اقتصادنیوز: تیم های مداخله در بحران سازمان بهزیستی (نیروهای محب و اورژانس اجتماعی) در پی وقوع زلزله 6.4 ریشتری در شهرستان سرپل ذهاب و دیگر نقاط استان کرمانشاه برای حمایت روانی و دادن آرامش به آسیب دیدگان در بین زلزله زدگان حضور یافتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تلاش برای شناسایی معلولان جدید این حادثه توسط بهزیستی ادامه دارد و تاکنون موردی در این زمینه گزارش نشده است.

مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اعلام کرده است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای آمادگی در برابر حوادث ناگهانی، تمام تدابیر لازم برای توزیع ملزومات پزشکی مصرفی برای آسیب دیدگان زلزله در مراکز درمانی انجام پذیرفته است و تا این لحظه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارک ها کشاند.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید