محسن هاشمی: قرار نیست با وحدت همه یک فکر و اندیشه را دنبال کنند

کدخبر: ۲۵۲۸۰۶
اقتصادنیوز؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این که قرار نیست در زمینه وحدت به جایی برسیم که همه یک فکر و اندیشه را دنبال کنند، گفت: هدف اصلی از وحدت، جلوگیری از درگیری ها و نزاع در جهان اسلام است.
محسن هاشمی: قرار نیست با وحدت همه یک فکر و اندیشه را دنبال کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محسن هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در نشست عمومی 40 سالگی انقلاب اسلامی که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: ایران توانسته همواره از کید و دشمنی عبور کند و اکنون هم از دشمنی هایی که آنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی به وجود آوردند به زودی عبور خواهد کرد و مکر آنان به خودشان باز خواهد گشت.

وی با بیان این که کنفرانس وحدت اسلامی آثار مثبتی در جهان اسلام دارد، افزود: هنوز آن اهداف و نتایجی که در ابتدای شکل گیری این کنفرانس مطرح شده به طور کامل محقق نشده و از آن فاصله داریم که لازم است تلاش کنیم تا این فاصله کم شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که هفته وحدت برای زدودن اختلافات و کینه های مذهبی بین مسلمانان شکل گرفت، اظهار داشت: امروز بعد از 40 سال می بینیم که چقدر موضوع وحدت به عمق استراتژیک خود رسیده است اما متاسفانه در یک دهه اخیر هم شاهد افزایش این نزاع ها بودیم که عده ای آن را به برادر کشی هم تشبیه کردند و لازم است که تلاش کنیم تا از این فضا فاصله بگیریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور او در دوره های پیشین، خاطر نشان کرد: امیدوارم این گونه نشست ها باعث وحدت میان مسلمانان بشود، بخصوص که اکنون در شرایط خاصی در جهان اسلام به سر می بریم که حتی حرکت ها به سمت ضد وحدت بودن هم می رود؛ پس باید همه مسئولان متوجه این وضعیت خطیر باشند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این که ما توانستیم در کشورمان در سایه مقاومت چشم گیرمان به پیروزی والایی برسیم، گفت: در اقتصاد، مسائل نظامی، تولید مواد اولیه همچون فولاد و مس و خودکفایی در تولید وسایل کشاورزی و استخراج نفت در شرایطی قرار گرفتیم که در مقام بین پنجم تا بیستم در موارد فوق در سطح جهان قرار داریم.

وی با بیان این که 70 درصد مردم ایران در شهرها، زندگی می‌کنند، اظهار داشت: سرنوشت مردم در بعد مسائل شهرنشینی بر عهده شورای شهر و شهرداران است که طبق قانون اساسی ابتدا اعضاء شوراها توسط مردم و در نهایت شهردار توسط اعضا شورا انتخاب می شوند و این روندی است که کمک می‌کند تا شرایط به سمت بهبود اوضاع در شهرهای ایران برود.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید