بخشی از برج ایفل برای فروش به مزایده گذاشته شد !

کدخبر: ۲۵۲۸۴۵
​اقتصاد نیوز:برج ایفل در دهه ۱۸۸۰ میلادی و به عنوان ساختمان یک نمایشگاه بین المللی ساخته شد و قرار بر این بود که بعد از اتمام نمایشگاه بنای آن خراب شود. اما از آن زمان برج ایفل به یک سازه دائمی در آسمان پاریس بدل گشت که علت نیز تا حدودی به کاربردهای آن در نقل و انتقال پیام های تلگرامی باز می گشت. البته اشاره کنیم که همه اجزا و بخش های این برج هم دائمی نبودند و برحسب موقعیت تعویض می شدند.
بخشی از برج ایفل برای فروش به مزایده گذاشته شد !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، برای مثال در سال ۱۹۸۳ میلادی پلکان دایره ای شکلی که طبقات دوم و سوم را به هم وصل می کرد برداشته شد تا فضا برای قرار دادن آسانسور در آن ایجاد شود. جالب است بدانید که از آن زمان به بعد پله های برج ایفل از اماکن مختلف در سرتاسر دنیا سر در آورد و حالا قرار است که بخشی از پلکان برج که شامل ۲۷ پله می شود در خانه مزایده پاریس به حراج گذاشته شود.

برج ایفل

قیمت پایه تعیین شده برای این بخش از پلکان برج ایفل نیز برابر با ۴۰ هزار یورو است اما برگزار کننده مزایده رقم احتمالی فروش آن را ۸۰ هزار یورو عنوان کرده است. هرچند ارائه پیشنهادات قیمتی بالاتر برای آن نیز محتمل است چراکه مردم سراسر دنیا علاقه ویژه ای به برج دارند و در سال ۲۰۰۸ میلادی حتی یک زن با برج ایفل ازدواج کرد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی یک زن با برج ایفل ازدواج کرد

لازم است اشاره کنیم که پلکان برج ایفل از جمله زیباترین بخش های آن محسوب نمی شود اما همچنان بسیاری به آن علاقمند هستند. پیشتر بخش های دیگری از این پلکان به مزایده گذاشته شد که کلکسیون داران و برخی موسسات خصوصی سراسر دنیا برای خریداری شان ابراز تمایل کردند. فقط در خود آمریکا قسمت هایی از این پلکان در دیزنی لند و نزدیک مجسمه آزادی نصب شده اند.

در هر صورت اگر علاقمندان این بار موفق به خرید پلکان برج ایفل نشدند جای هیچگونه نگرانی نیست چراکه مزایده بخش های مختلف از پلکان ایفل همچنان ادامه دارد. البته خود بنا هیچوقت به فروش گذاشته نمی شود اما تغییر بخش های مختلف این برج ۳۰۰ متری همواره ادامه دارد و شانس شرکت در مزایده های مربوط به آن همیشه برقرار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید