ترزا می: توافق «برگزیت» در پارلمان رد شود، به ناشناخته‌ها می‌رویم

کدخبر: ۲۵۲۸۵۱
اقتصادنیوز : نخست وزیر انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور هشدار داد: در صورت رد شدن توافق «برگزیت» در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور خطاب به نمایندگان اعلام کرد: در صورت رد شدن توافق «برگزیت» در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

نخست وزیر انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان این کشور گفت: با قاطعیت کامل می‌توانم امروز به نمایندگان پارلمان بگویم که توافق بهتری وجود ندارد. رهبران کشورهای اتحادیه اروپا دیروز همین را به طور روشن اعلام کردند.

ترزا می در ادامه تاکید کرد که وظیفه فعلی در هفته‌های آتی بررسی دقیق جزئیات توافق است و در صورت رد شدن توافق در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد و لندن در صورت رد شدن توافق برگزیت قدم به ناشناخته‌ها خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: باید با احترام به بحث و گفتگو نشست و همین‌طور به نظرات شهروندان گوش سپرد و در نهایت تصمیم گرفت چه اقدامی در جهت منافع ملی ما است.

نخست وزیر انگلیس ۲ راه حل پیش روی نمایندگان گذاشت و گفت: ما می‌توانیم از این توافق حمایت کنیم و به نتیجه همه پرسی احترام بگذاریم و آینده‌ بهتری را برای همه مردم بسازیم. شما نمایندگان پارلمان می‌توانید تصمیم بگیرید که توافق برگزیت را رد کنید و باز به خانه اول بازگردیم.

«می» در عین حال تاکید کرد که تصمیم دوم موجب تفرقه و بلاتکلیفی خواهد شد.

ترزا می اضافه کرد: من به آنچه در جهت منافع ملی است باور دارم. مردم انگلیس خواستار توافقی هستند که به همه پرسی آن ها احترام می‌گذارد و به ما این فرصت را می دهد تا به عنوان یک ملت در کنار هم دوباره جمع شویم. این همان توافق است. توافقی که خواسته مردم ما را برآورده می‌کند.

این درحالیست که ترزا می نخست وزیر انگلیس دیروز و تنها چند ساعت بعد از نهایی شدن توافق برگزیت، مردم و دولت این کشور را در جریان نتایج به‌دست‌آمده قرار داد.

وی توافق به دست آمده را برای همه شهروندان انگلیسی کارآمد توصیف کرد و گفت به‌این‌ترتیب، انگلیس کنترل منابع مالی و مرزهای خود را بازمی‌یابد.

ترزا می همچنین اعلام کرد که پارلمان انگلیس تا پیش از کریسمس درباره توافق برگزیت رای‌گیری خواهد کرد.

وی برگزاری مجدد هرگونه همه‌پرسی برگزیت را نیز منتفی دانست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید