فرمانده سپاه: جهاد در عرصه‌های جنگ‌ نرم بسیار مهم‌تر از جنگ سخت است

کدخبر: ۲۵۲۸۶۰
اقتصادنیوز : مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اهدای جوایز به برگزیدگان بخش‌های مختلف و همچنین نکوداشت چهار هنرمند برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامگاه دوشنبه پنجم آذر با حضور هنرمندان و مسئولین کشوری و لشکری به دبیری محمد خزایی در تالار وحدت برگزار شد.

حسین انتظامی، علیرضا رضاداد، منوچهر شاهسواری، ابراهیم داروغه‌زاده، نرگس آبیار، فرشته طائرپور، علیرضا تابش، ابراهیم

حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی، جمشید هاشم‌پور، علی دهکردی، صادق دقیقی، احمد مرادپور، مریلا زارعی، مجید صالحی و ... از مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم افتتاحیه پس از اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن، کلیپی از سال‌های دفاع مقدس پخش شد.

در ادامه صادق آهنگران با حضور روی سن، مدحی‌ با مضمون دفاع مقدس و شهدای هشت سال جنگ رژیم بعثی عراق علیه ایران خواند.

رسالت بوذری اجرای این مراسم را برعهده داشت.

سپس کلیپی از بخش‌های مختلف این دوره جشنواره به نمایش درآمد.

در ادامه محمد خزایی دبیر این دوره جشنواره فیلم مقاومت پس از پخش صدایی‌ از مکالمه چند هم‌رزم در خط مقدم جنگ، روی صحنه آمد و در سخنانی کوتاه از حضور میهمانان و همراهان برگزاری این آیین، تشکر کرد.

سپس سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در جایگاه بیان کرد: ما هرچه عزت اسلامی داریم از هنر مقاومت ملت بزرگ ایران است. این مقاومت و هنر ریشه در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دارد و سرشار از نمونه‌های ایستادگی در برابر استکبار جهانی است و اکنون زبانزد خاص و عام هستند. آنچه در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ممزوج شدن کلمه انقلاب اسلامی و مقاومت است. این معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز مفهومی را ساخته و محور تعیین سرنوشت ملت‌ها شده است. امروز این معنا با همه قداستش در حال گسترش است. روز گذشته هم مقام معظم رهبری فرمودند که تنها راه نجات، همین مقاومت اسلامی است و مقاومت اسلامی به معنای ایستادگی مومنانه در برابر پلیدی‌ها است.

او ادامه داد: این همان راهی است که امام حسین(ع) هم ۱۴۰۰ سال پیش رفت و این ایستادگی را به همه یاد داد و ملت ایران هم‌ به پیروی از او این راه را ادامه می‌دهند. جوهره مقاومت و ایستادگی چیست؟ ما باید به دنبال هرچه عمق بخشیدن به این مقاومت باشیم که آینده تاریخ و قرن پیش‌ روی ما را تعیین می‌کند. اساس پیروزی را اراده انسان‌ها تشکیل می‌دهد و همین اراده ملت ایران در مقاومت و ایستادگی دنباله همان اراده الهی است. رمز این پیروزی‌ها که دنیای استکبار را به هم ریخته است، اراده مقاومت ایران به دنبال اراده الهی است.

سردار جعفری اضافه کرد: جهاد در عرصه‌های جنگ‌ نرم بسیار مهم‌تر از جهاد در عرصه جنگ سخت است. بدون تردید یک هنرمند جبهه مقاومت که می‌خواهد در این عرصه تلاش کند، باید روحیه جهادی داشته باشد. کار جهادی باید برای رضای خدا، همراه با تلاش شبانه‌روزی باشد. نکته بعدی این است که جهاد هنری حتما با مخالفت مواجه می‌شود. امروز در جبهه مقاومت اسلامی که روز به روز در حال گسترش است، یک اتفاق بزرگتری در حال گسترش است. ما هم با کار جهادی خود سعی داریم تا این مسیر را توسعه دهیم.

در ادامه، مراسم نکوداشت چهار هنرمند یدالله صمدی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، ضیاءالدین دری و حمید آخوندی برگزار شد.

با حضور سردار عزیز جعفری، سردار غیب‌پرور، محسن مومنی شریف، محمد خزایی و خانواده سردار شهید همدانی و همچنین جمشید هاشم‌پور، از خانواده مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز تقدیر شد.

سپس با حضور علیرضا رضاداد از خانواده حمید آخوندی تجلیل شد.

در ادامه با حضور مریلا زارعی از خانواده ضیاءالدین دری تقدیر به عمل آمد.

سپس با حضور منوچهر شاهسواری از خانواده یدالله صمدی تجلیل شد.

لوح تقدیری هم به خانواده سردار همدانی اهداء شد.

در ادامه مراسم، برگزیدگان چهل سال سینمای مقاومت با انتخاب مردم معرفی شدند، که عبارتند از:

بهترین فیلمنامه:

نرگس آبیار برای ساخت فیلم‌هایی چون نفس و شیار ۱۴۳

ابراهیم حاتمی‌کیا

محمدحسین مهدویان برای ساخت فیلمی چون ماجرای نیمروز

بهترین بازیگر:

پرویز پرستویی

هادی حجازی‌فر

مریلا زارعی

بهترین کارگردانی:

ابراهیم حاتمی‌کیا

مسعود ده‌نمکی

رسول ملاقلی‌پور

بهترین فیلم:

آژانس شیشه‌ای

اخراجی‌ها

شیار ۱۴۳

در پایان این بخش هم از فرزند احمد محمد شیخ، شیخ‌علی ظاهر تقدیر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید