وزیر صنعت اعلام کرد:

هدفگذاری افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه

کدخبر: ۲۵۲۸۶۳
اقتصادنیوز : وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: باید از میزان واردات بیش از ۵۰۰میلیارد دلاری کشورهای همسایه سهم بیشتری را بدست آوریم.

به گزارش اقتصادنیوز ، رضا رحمانی در مراسم گرامیداشت روز بسیج مستضعفان، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور عنوان کرد و افزود: باید با تمام قوا در شرایطی که دشمن، کشور ما را هدف قرار داده با بهره‌مندی از سرمایه انسانی در حمایت از تولید کشوراقدام کنیم.

رحمانی افزود: اگر از توانمندی‌های نیروهای شاغل در وزارت صنعت، معدن و تجارت بدرستی استفاده شود می‌توان محدودیت‌های اعمال شده بواسطه تحریم‌های ظالمانه را با کمترین هزینه پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به تشکیل سه کارگروه تخصصی و هم اندیشی با صاحبنظران گفت: از ابتدای ورود به وزارت صنعت ، معدن و تجارت کمیته مقابله با تحریم ، کمیته زنجیره تولید و تامین و حفظ تنظیم بازار داخلی تشکیل شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اتخاذ تصمیمات درست و آسیب شناسی شرایط موجود را از اهداف این کمیته‌ها برشمرد و افزود: در این کارگروه‌ها با بهره‌مندی از نظرات صاحبنظران بخش خصوصی و دولتی، راهکارهای اجرایی در راستای حفظ زنجیره تولید، مدیریت تنظیم بازار، توسعه صادرات و ... مورد بررسی و تصمیماتی با رعایت مصالح ملی اتخاذ خواهد شد.

رحمانی در ادامه با اشاره به تولید برخی محصولات صنعتی و معدنی بیش از نیاز داخلی کشور افزود: محصولاتی نظیر فولاد، مس، آلومینیوم و ... در کشور بیش از نیاز داخلی و در برخی مواد دو برابر مصرف داخلی در کشور تولید می‌شود که باید برای توزیع مناسب این محصولات در کشور و صادرات آنها تدابیری در نظر گرفته شود.

وی با تاکید براینکه در حمایت از تولید هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: تولید کنندگان در کشور به کار مقدسی مشغول هستند و ما باید از صاحبان صنایع با تسهیل فرآیند تولید حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش جلوگیری از تخلف سازماندهی شده را مورد تاکید قرار داد و افزود: با همکاری بیسجی‌ها و کارکنان وزارت صمت می‌توانیم سالم‌سازی فرآیندهای تولید و تخصیص ارز را به شکل بهتری اجرایی کنیم.

رحمانی در ادامه از اجرای ۱۰ پروژه مهم در وزارت صنعت ، معدن وتجارت خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی برخی اقلام وارداتی است.

وی افزود: با اجرای این طرح می توان شاهد ایجاد اشتغال برای حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور بود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت فعال سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، ارتباط دانشگاه و صنعت و توجه به بازار کشورهای همسایه را از پروژه های مهم وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌های زیر ساختی می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولاتی نوین در صنعت کشور بود و باید از میزان واردات بیش از ۵۰۰میلیارد دلاری کشورهای همسایه سهم بیشتری را بدست آوریم.

رحمانی توجه به فناوری و تکنولوژی روز دنیار را از دیگر سیاست های وزارت صمت برشمرد و افزود: صنایع کشور در صورت عدم همسان‌سازی با فناوری روز دنیا ، دیر یا زود دچار آسیب خواهند شد.

وزیر صنعت تاکید کرد: باید تجهیز و نوسازی صنایع بیش از هرچیز توسط واحدهای تولیدی مورد پیگیری قرار گیرد تا بتوانند با صنایع روز دنیا رقابت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید