لاوروف: روسیه و فرانسه درباره برجام موضع یکسانی دارند/ لودریان: حل مسائل بین‌المللی بدون روسیه غیرممکن است

کدخبر: ۲۵۳۰۴۷
اقتصادنیوز؛ «سرگئی لاوروف» و «ژان ایو لودریان» وزرای امور خارجه روسیه و فرانسه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.
لاوروف: روسیه و فرانسه درباره برجام موضع یکسانی دارند/ لودریان: حل مسائل بین‌المللی بدون روسیه غیرممکن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: با لودریان درباره برجام نیز گفتگو کرده و هر دو کشور موضع یکسانی در این رابطه دارند و موضع آن ها مبنی بر این است که ایران و دیگر طرف‌های باقیمانده در برجام باید به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند بمانند و فرایندهای لازم برای جلوگیری از نابودی این توافق پس از خروج آمریکا از آن را لحاظ کنند.

لاوروف با اشاره به تنش اخیر میان روسیه و اوکراین اظهار داشت: مقامات اوکراین باید به شدت به عواقب بازی با آتش توجه کنند.

لاوروف گفت: همانطور که می دانید، دیروز جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه و اوکراین، تشکیل شد. معتقدم که این جلسه برای همه مفید بود چرا که حقیقت را در مورد آنچه اتفاق افتاد را شنیدند. اما اساسا این مسئله نه به شورای امنیت، نه سازمان امنیت و همکاری اروپا، نه سازمان های دیگر بستگی دارد بلکه در حقیقت به حامیان رهبری اوکراین بستگی دارد و ما به آن ها در مورد چنین آتش بازی هایی هشدار می دهیم.

وی همچنین اعلام کرد که در دیدار با همتای فرانسوی‌اش درباره موضوع سوریه و دستیابی به راه‌حلی سریع برای بحران این کشور گفتگو کرده است.

لاوروف افزود: مسکو با همکاری کشورهای عضو فرایند آستانه تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه مطابق با آنچه در کنگره گفتگوی مردمی سوریه در سوچی تصویب شده، آغاز شود.

لودریان: حل مسائل بین‌المللی بدون روسیه غیرممکن است

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت: روسیه یک شریک بین المللی مهم غرب است و بدون آن غیرممکن است که درباره چالش های اصلی بحث شود.

لودریان ادامه داد: رویکردهای ما در برخی موارد متفاوت است و گاهی اوقات این تفاوت ها عمیق هستند، اما به دنبال مذاکره از طریق گفتگوی منظم، گفتگو ی صریح که هدف آن دستیابی به نتایج واقعی است، هستیم. رویکرد فرانسه بر این دو پایه استوار است. روسیه عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است. او یک شریک بزرگ بین المللی است. ما بر این باوریم که غیرممکن است که بشود در مورد مسائل مهم بین المللی بدون روسیه بحث کرد.

وی افزود: تجربه گذشته نشان می دهد که همکاری ما می تواند موثر باشد اگر تمرکز تلاش های خود را بر پروژه های خاص، با توجه به منافع متقابل و در درک متقابل، بگذاریم. اما اغلب اتفاق می افتد که فرانسه و روسیه در مورد مسائل دیپلماتیک، امنیتی و مسائل زیست محیطی موضع متفاوت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید