ظریف و موگرینی در ژنو دیدار کردند/تاکید بر حفظ برجام

کدخبر: ۲۵۳۲۹۱
اقتصادنیوز؛ در حاشیه اجلاس بین المللی افغانستان در ژنو، محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی دیدار و گفت‌وگو کردند.
ظریف و موگرینی در ژنو دیدار کردند/تاکید بر حفظ برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صبح روز سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس ژنو بر سر مسئله افغانستان، با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

آن‌ها بر سر اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک – که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۳ گزارش تعهد ایران به آن را تایید کرده است – بحث و گفت‌وگو داشته‌اند. موگرینی بر عزم اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ توافق هسته‌ای به عنوان عنصری کلیدی برای عدم اشاعه هسته‌ای و حفظ امنیت منطقه‌ای و جهانی تاکید داشته است.

وی همچنین به لزوم اجرای کامل و موثر توافق توسط تمامی طرفین و بهره‌وری از مزایای اقتصادی آن اشاره کرده است.

در ادامه سمینار سطح بالا بر سر مسئله همکاری‌های هسته‌ای بین‌المللی و پس از چهارمین مذاکرات سطح بالایی که هر دو در همین هفته برگزار شدند، موگرینی و محمدجواد ظریف روابط دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف را بازنگری کردند.

هر دو بر سر پیشرفت‌های حاصله جدید در منطقه اعم از سوریه و یمن بحث و گفت‌وگو کردند. فدریکا موگرینی بر لزوم دخالت سازنده کشورهای کلیدی منطقه در حل و فصل سیاسی این دو مناقشه در یمن و سوریه تاکید کرد.

موگرینی و وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف بر سر اهمیت حمایت کامل بین‌المللی از فرایند صلح افغانستان - که نه‌تنها به نفع مردم خود افغانستان بلکه به نفع ملت‌های همسایه نیز است - تبادل نظر کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید