پیش بینی نابود شدن بیت کوین !

کدخبر: ۲۵۳۴۲۸
​اقتصاد نیوز:بیت‌کوین شاید در طولانی‌مدت از بین برود اما مفهوم رمزارزها یعنی نحوه‌ی انتقال پول در سراسر جهان بدون نیاز به شبکه‌های بانکی باقی خواهد ماند.
پیش بینی نابود شدن بیت کوین !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، ادوارد اسنودن که مدت‌ها پیش به‌دلیل افشاگری عملیات جاسوسی نامش سر زبان‌ها افتاده بود، این بار اظهارنظر جدیدی در مورد بیت‌کوین ارائه داده است. او گفته اگرچه روزی بیت‌کوین از بازار ناپدید می‌شود اما استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده ادامه خواهد داشت. او در مصاحبه با بن ویزنر، مدیر پروژه‌ی فناوری ACLU گفته است، بیت‌کوین که امروزه به‌عنوان ارز جهانی شناخته می‌شود به‌جای از بین رفتن، به نوع دیگری از رمزارزها تبدیل خواهد شد.  

نایاب‌بودن بیت‌کوین و اعتقاد مردم به نحوه‌ی کار رمزارز

ویزنر در مصاحبه‌ی خود با اسنودن، نظر او را در مورد ارزش ذاتی بیت‌کوین در طولانی‌مدت جویا شد. اسنودن در پاسخ به این سوال، بیت‌کوین را با پول کاغذی مقایسه کرد و معتقد است تنها تفاوت بیت‌کوین و پول انحصاری هر کشور این است که پول انحصاری توسط دولت پشتیبانی می‌شود. از نظر او، تا زمانی که بیت‌کوین و سایر رمرزارزهای مبتنی بر بلاک‌چین ارزش بنیادی محدودی دارند، دو مورد باعث می‌شود بیت‌کوین در کوتاه‌مدت هنوز ارزش داشته باشد.

Bitcoin

اولین مورد، نایابی بودن و دلیل آن، عرضه‌ی اولیه و محدود ۲۱ میلیون بیت‌کوین است. نایاب بودن بیت‌کوین باعث شده مردم برای ماین کردن چند میلیون بیت‌کوین باقی‌مانده، با یکدیگر رقابت کنند و همین باعث بالا رفتن ارزش آن شده است.

دومین و مهم‌ترین مورد از نظر اسنودن این است که هنوز تعداد قابل‌توجهی از مردم، بیت‌کوین را ابزار مناسبی برای مبادله می‌بینند. به باور اسنودن، اعتقاد مردم به چارچوب رمزارز، یعنی راهی برای انتقال پول واقعی و رایج دنیا از طریق شبکه‌های غیربانکی، بعد از مرگ بیت‌کوین همچنان باقی خواهد ماند. او می‌گوید:روزبه‌روز به تعداد افرادی که با مفهوم رمزارز، یعنی انتقال حجم زیادی پول به‌صورت الکترونیکی و بدون نیاز به شبکه‌ی بانکی آشنا شده‌اند، افزوده می‌شود. روزی بیت‌کوین برای همیشه از بین خواهد رفت اما رمزارها تا زمانی که مردم بخواهند پول‌هایشان را از طریق شبکه‌ی غیربانکی انتقال دهند، باقی خواهد ماند.

سود بزرگ، پیاده‌سازی ضعیف

 

اسنودن بعد از درخواست پناهندگی در سال ۲۰۱۳، در روسیه زندگی می‌کند. او علی‌رغم پیش‌بینی نابودی بیت‌کوین، این رمزارز را به‌دلیل فرصت‌ها و امکاناتی که در سراسر جهان ایجاد کرده، دوست دارد و می‌گوید:به‌عنوان مثال تصور کنید بانک آو آمریکا، یکی از بانک‌های بین‌المللی این کشور فرآیند پرداخت شخصی مانند من را انجام ندهد. این بانک‌ها در سیستم‌های قدیمی مالی، نفوذ زیادی دارند و می‌توانند چنین کاری را عملی کنند. یا تصور کنید جوانی در ونزوئلا وب‌سایتی را برای شخص دیگری در پاریس طراحی کرده اما به‌دلیل قوانین موجود نمی‌تواند دستمزد خود را از سیستم بانکی دریافت کند. در چنین شرایطی، کریپتوکارنسی یا رمزارزها معنا پیدا کرده و انجام چنین کاری را محقق می‌کنند. بیت‌کوین شاید هنوز پول شخصی نباشد اما اولین پول مجانی است.

bitcoin

اسنودن در ادامه‌ی صحبت‌های خود، از الگوی هشینگ بلاک‌چین انتقاد کرد و معتقد است اگرچه هر دو روش اصلی هشینگ فعلی عالی هستند اما باید توسعه پیدا کنند. اسنودن اثبات کار را فعالیتی مخرب برای محیط‌زیست می‌داند که به نفع افراد پولدار است؛ وی همچنین اثبات سهام را اعانه‌ی مستقیمی به افراد ثروتمند می‌داند که حرص و طمع آن‌ها، سیستم را حفظ خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید