دومین هفته تظاهرات جلیقه زردها در بلژیک

کدخبر: ۲۵۳۵۴۰
اقتصادنیوز؛ در حالیکه جلیقه زردها در فرانسه برای تظاهرات فردا فراخوان داده‌اند، مردم بلژیک روز جمعه در اعتراض به افزایش بهای سوخت در شهر بروکسل تظاهرات کردند.
دومین هفته تظاهرات جلیقه زردها در بلژیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مردم بلژیک برای دومین هفته متوالی در اعتراض به گرانی سوخت تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، پلیس تعدادی از راه های ارتباطی در شهر بروکسل را برای جلوگیری از گسترش دامنه تظاهرات بسته و با معترضان درگیر شده و برای پراکنده کردن مردم از ماشین آب پاش استفاده کرده است.

معترضان جلیقه های زرد شبیه به جلیقه معترضان فرانسوی به تن دارند. مردم فرانسه از هفته گذشته در اعتراض به افزایش مالیات و گرانی سوخت در شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

مقام های بلژیکی هفته گذشته در جریان اعتراضات دستکم 40 نفر را دستگیر و تعدادی خودرو را توقیف کردند.

گرانی سوخت و اعمال مالیات های جدید باعث نارضایتی شهروندان چند کشور اروپایی شده است. 

معترضان فرانسوی از 17 نوامبر (26 آبان) بزرگراه ها در فرانسه را مسدود کرده اند و با آتش زدن موانع راهداری، از دسترسی مردم به مراکز خرید و برخی کارخانه ها جلوگیری می کنند.

خرده فروشان در فرانسه هشدار داده اند که طولانی شدن اعتراض ها می تواند بر فصل خریدهای کریسمس تاثیر بگذارد و مشاغل را تهدید کند.

اعتراض های روز شنبه به درگیری پلیس و هزاران نفر از معترضان در خیابان الیزه منجر شد. 

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه جدید دولت فرانسه، از ابتدای سال آینده میلادی (2019)، مالیات بر اساس یورو بر هر لیتر گازوئیل 6.5 سنت و هر لیتر بنزین 2.9 سنت افزایش خواهد یافت.

تظاهرات و اعتراض های جاری در فرانسه درحالی روی می دهد که نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت مکرون رئیس جمهوری فرانسه به 25 درصد رسیده است.

تحلیلگران می گویند این اعتراض ها ناامیدی گسترده از رئیس جمهوری 40 ساله فرانسه را نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید