با علائم آر تروز در زنان بیشتر آشنا شوید

کدخبر: ۲۵۳۷۴۲
اقتصادنیوز: همه ما به خوبی می دانیم که مفاصل دردناک نشانه‌های اصلی بیماری ارتروز محسوب می شود. اما درد تنها نشانه این بیماری نیست. در بیشتر موارد افراد قبل از بروز درد با نشانه‌های دیگری نیز مواجه می‌شوند. بیش از ده‌ها نوع مختلف از بیماری ارتروز وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مجموعه نشانه‌های خاص خود را دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز: حالا سوال اینجاست که چرا باید به این نشانه‌ها توجه کنیم؟ بسته به نوع آرتروز، اگر بتوانید آن را در مراحل اولیه شناسایی کنید قادر خواهید از روند پیشرفت آن جلوگیری کنید یا آن را کند نمایید. همچنین تشخیص اولیه به پزشک کمک می کند از داروهای ضد التهابی به نحو احسن استفاده کند یا تغییراتی را در سبک زندگی شما ایجاد نماید.

سفتی:

برای بیشتر افراد، بیماری آرتروز با احساس سفتی مفاصل آغاز می گردد. زمانی که سعی می‌کنید مفاصل را خم کنید یا به شکل مستقیم و صاف نگه دارید احساس تنگی خواهید کرد. همچنین ممکن است حرکت دادن پا به یک سمت بسیار دشوار گردد. این سفتی می‌تواند در هر زمانی بروز کند اما در اوایل روز بدتر می‌شود.

تورم:

مچ دست یا زانوی سمت چپ خود را با سمت راست مقایسه کنید. اگر بزرگتر به نظر رسید یا پف کرده تر بود می‌توانید به وجود آرتروز شک کنید. معمولا تورم نشان دهنده بیماری آرتروز است. در برخی از موارد افراد تورم را در انتهای روز بیشتر از سایر مواقع تجربه می‌کنند. همچنین ممکن است تورم با احساس سفتی در مفاصل همراه گردد.

گرفتار شدن یا سایش:

مطلب پیشنهادی

 طراحی و تعمیر کابینت آشپزخانه با استادکاران حرفه‌ای

طراحی و تعمیر کابینت آشپزخانه با استادکاران حرفه‌ای

اگر زانو یا مچ دست شما به گونه ای است که احساس می‌کنید تاندون‌های آن گرفتار شده و به هم گره خورده است نشانه دیگری از آرتروز را پیدا کرده اید. برخی از بیماران گرفتار شدن یا سایش را تجربه می‌کنند و کمی بعد از آن درد پدیدار می‌شود.

خستگی:

بر خلاف آرتریت دژنراتیو، آرتریت روماتوئید بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به مفاصل حمله می‌کند. این موضوع می‌تواند به التهاب شدید(در یا اطراف مفاصل) و سیستمیک(در کل بدن)منجر شود. التهاب سیستمیک مربوط به آرتریت روماتوئید می‌تواند احساس خستگی زیادی در فرد ایجاد کند.

تب یا کاهش اشتها:

دو نشانه دیگر که با التهاب سیستمیک مربوط است تب و کاهش اشتها می باشد. از انجایی که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید به صورت دوره ای افزایشی در التهاب را تجربه می‌کنند این نشانه‌ها در برخی از مواقع قوی و در برخی ناپدید می‌شود.

قرمزی یا راش پوستی:

در برخی از موارد بیمارانی که از آرتروز رنج می برند ممکن است متوجه قرمز شدن یا تحریک گشتن مفاصل خود شوند. یک شکل از بیماری با نام ورم مفاصل پسوریاتیک می‌تواند باعث ایجاد بافت پوست پوست شده و قرمز شود.

محدوده ضعیف حرکتی:

مچ دست یا زانوی شما کمتر از قبل حرکت می‌کند. ممکن است نتوانید بازو یا شانه خود را تا بالای سر بلند کنید. این مشکلات و سایر مسائل مربوط به حرکت که اغلب با درد نیز همراه است اغلب با بیماری آرتروز مرتبط است. پس مراقب نشانه های خود باشید و همه چیز را به دقت بررسی کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید