پیام‌های تسلیت سران کشورها به مناسبت درگذشت جرج بوش پدر؛ از پوتین تا مکرون

کدخبر: ۲۵۳۷۹۹
اقتصادنیوز؛ مقامات بین‌المللی و آمریکایی درگذشت «جورج بوش پدر» رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده را به مردم این کشور و خانواده وی تسلیت گفتند.
پیام‌های تسلیت سران کشورها به مناسبت درگذشت جرج بوش پدر؛ از پوتین تا مکرون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ جورج بوش پدر بامداد امروز -شنبه- در سن ۹۴ سالگی درگذشت. وی چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

در همین رابطه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، درگذشت «جورج بوش» پدر، رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده را تسلیت گفت.

وی همچنین «بصیرت بی‌عیب‌ و نقص، عقل سلیم و رهبری مقتدرانه» او را ستود.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در نشست گروه بیست در آرژانتین به سر می‌برد، کاخ سفید در بیانیه‌ای در ارتباط با مرگ جرج بوش پدر، ضمن ابراز تاسف از مرگ او، گفته شده است که دونالد ترامپ، در مراسم تشییع رئیس جمهور اسبق آمریکا شرکت خواهد کرد.

«بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز با ابراز تاسف از درگذشت جورج پدر، گفت: «به تمام دقایقی که با وی گذراندم افتخار می‌کنم و همواره دوستی او را به عنوان یکی از بزرگ ترین هدایای زندگی خود، حفظ خواهم کرد».

«باراک اوباما» یکی دیگر از روسای جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: «آمریکا یک وطن‌پرست و خادم فروتن را از دست داد. با اینکه قلب‌های ما امروز اندوهگین است، همزمان سرشار از سپاسگزاری است. امشب افکار ما  پیش خانواده بوش و تمام کسانی است که از زندگی جورج و باربارا بوش الهام گرفتند.»

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: «پرچم ما در آرژانتین به احترام جورج بوش نیمه برافراشته شده است. من امتیاز دوستی با وی را داشتم و همیشه از اینکه یکی از بهترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان را با هم اداره کردیم، شکرگزارم. افکار و دعا‌های ما کنار خانواده بوش است.»

«امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه گفت: «از طرف مردم فرانسه، به ملت آمریکا از دست رفتن رییس‌جمهوری پیشین را تسلیت می‌گویم. او یک رهبر جهانی بود که به شدت از اتحاد با اروپا حمایت می‌کرد.»

«ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا در توییتر نوشت: «رییس‌جمهور بوش، دوست واقعی بریتانیا و همکار و محرم دو تن از نخست‌وزیر‌های ما بود. جای زمام‌داری، هوش و دوستی‌اش امروز خالی است. »

«ژان کلود یانکر» رییس شورای اروپایی گفت: «از شنیدن خبر درگذشت جورج بوش بسیار غمگین شدم. جهان سیاستمداری را از دست داد که برای ما یک الگو بود. من به شخصه یک دوست را از دست دادم. ما اروپایی‌ها هرگز زحماتی که برای امنیت و ثبات این قاره کشید را فراموش نخواهیم کرد.»

پیام تسلیت پوتین برای درگذشت بوش پدر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در پیامی درگذشت جورج بوش پدر، رئیس جمهور سابق آمریکا را تسلیت گفت.

پوتین گفت: جورج بوش پدر مردی برجسته بود که در طول زندگی خود با وفاداری به کشورش خدمت کرد. وی دارای خرد سیاسی و دور اندیشی بود و همواره به دنبال تصمیم گیری آگاهانه بود.

وی افزود: جورج بوش پدر، با درک اهمیت گفتمان سازنده بین دو قدرت بزرگ هسته ای، برای تقویت همکاری روسیه و آمریکا در زمینه مسائل امنیتی بین المللی بسیار تلاش کرد.

پوتین ادامه داد که در چنین زمان غم انگیزی، ابراز همدردی صادقانه و حمایت از همه اعضای خانواده بزرگ شما را اعلام می‌کنم. نگذارید شجاعت شما را در رویارویی با این فقدان جبران ناپذیر ترک کند.

«جرج  هربرت واکر بوش» ملقب به بوش پدر شب گذشته به وقت آمریکا در سن ۹۴ سالگی پس از یک دوره بیماری درگذشت.  وی که چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه بود، طی سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ سکان ریاست جمهوری این کشور را در دست داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید