کاتب: شکایت از لاریجانی از دستور کار خارج شده/ امضاها حد نصاب ندارد

کدخبر: ۲۵۳۹۳۲
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که در حال‌ حاضر موضوع سلب صلاحیت از رییس مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار ندارد.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه‌  نمایندگان می‌توانند با ۲۵ امضا بحث سلب صلاحیت از هر یک از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را تهیه و به کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ ارائه کنند.

وی اضافه کرد: هفته‌ گذشته ۲۷ نفر از نمایندگان طرح شکایت از عملکرد رییس مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ ارائه کردند که همان روز تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این طرح از حد نصاب افتاد. بر این اساس در حال‌ حاضر بحث سلب صلاحیت رییس مجلس شورای اسلامی از دستور کار کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ خارج است.

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات یکی از متقاضیان شکایت از رییس مجلس مبنی بر افزایش تعداد امضا کنندگان، گفت‌: تعداد ۵ نفر دیگر از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند اما مجددا روز چهارشنبه هفته‌ گذشته تعداد امضا کنندگان به ۲۵ نفر رسید، اما همان روز تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند؛ در حال‌ حاضر تعداد امضاها کمتر از حد نصاب، ۲۵ امضا است. به همین دلیل این موضوع در دستور کار قرار ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: در گذشته نمایندگان تا روز استیضاح می‌توانستند امضاهای خود را پس بگیرند که آسیب جدی به شأن مجلس شورای اسلامی بود به همین دلیل از زمانی که طرح استیضاح وزرا در مجلس اعلام وصول می‌شود دیگر پس گرفتن امضای نمایندگان تاثیری ندارد و این اصلاح خوبی بوده است که تصمیم آن در کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ اتخاذ شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید