۸ سؤالی که باید قبل از ثبت نام باشگاه از خود بپرسید؟

کدخبر: ۲۵۳۹۸۷
اقتصادنیوز: انتخاب و ثبت نام باشگاه یکی از مهمترین نکاتی است که باید قبل از شروع برنامه ورزشی به آن توجه داشته باشید. دیگر چیزی تا پایان سال نمانده و دغدغه کاهش وزن و خرید لباس نو ذهن شما را به خود مشغول کرده است. احتمالاً هر روز تصمیم به عضویت در باشگاه می گیرید و انتهای شب با فکر اینکه برای کدام باشگاه و رشته ورزشی ثبت نام بکنید یا نکنید، سر بر بالین می گذارید و این جریان تا شنبه هفته آینده ادامه پیدا می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز اگر هنوز هم برای انتخاب باشگاه و اینکه اصلاً باشگاه بروید یا نه، مردد هستید. پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از پرداخت پول شهریه و عضویت داخل باشگاه این مقاله را بخوانید و یکبار به این هفت سؤال پاسخ دهید. زیرا باشگاه رفتن تنها در صورتی می تواند سرمایه گذاری باشد و شما را به تناسب اندام برساند که آگاهانه و با علم به همه شرایط ورزش در باشگاه ثبت نام کرده باشید.

دوست دارید چه تجربه ای از ورزش در باشگاه داشته باشید؟

با خودتان رو راست باشید. دقیقاً با چه هدفی پایتان را داخل باشگاه گذاشته اید و حاضر به پرداخت شهریه شده اید؟ می خواهید چربی بسوزانید؟ می خواهید عضله سازی داشته باشید یا وزنتان خوب است و می خواهید وزنتان را ثابت نگه دارید؟ آیا فقط می خواهید وقت آزادتان را پر کنید و داخل باشگاه دوستان جدید و ورزشکار پیدا کنید؟! به همه اینها قبل از عضویت داخل باشگاه فکر کنید.

خب حالا که هدفتان را انتخاب نموده اید. ببینید که کدام ورزش تناسب بیشتری با اهداف شما دارد. خب بعد از انتخاب رشته ورزشی، باید بهترین باشگاه برای این ورزش را در اطرافتان بیابید.

به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

حالا که رشته ورزشی مورد علاقه تان داخل باشگاه را نیز انتخاب کرده اید، زمان آن رسیده که ببینید برای ثبت نام در این رشته ورزشی، به چه وسایل ورزشی ای احتیاج دارید. شاید با خودتان تصور کنید که بعد از ثبت نام در باشگاه همه وسایل را در اختیارتان قرار خواهد داد. بله، تصورتان تا حدی درست است ولی این موضوع بستگی به رشته ورزشی انتخابی تان دارد.

بعضی از رشته ها نیاز به تشک، لباس یا وسیله ورزشی خاص دارد که قبل از شرکت در کلاس باید خریداری کنید.

آیا باشگاه انتخابی شما، کلاسی که می خواهید را دارد؟

دلیلی ندارد که همه باشگاه ها، همه رشته های ورزشی را داشته باشد. یوگا، بوکس، دوچرخه سواری، اسکیت و … هرکدام نیازمند تجهیزات و فضای مشخصی است. باید حتماً قبل از اقدام برای ثبت نام، از وجود کلاس ورزشی تان داخل باشگاه مطمئن شوید.

ساعت های باشگاه با زمان خالی شما هماهنگی دارد؟

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب باشگاه، همخوانی ساعت کاری باشگاه، شیفت خانم ها و آقایان با زمان آزاد شماست.

اگر همیشه صبحها سرکار هستید، بدون شک باشگاهی که شیفت ورزش خانم ها را صبح تعیین نموده، به درد شما نخواهد خورد. نکته دیگری که در مورد زمان وجود دارد این است که حتماً یکبار قبل از ثبت نام، در ساعت مورد نظرتان برای تمرین به باشگاه بروید و شلوغی و ازدحام باشگاه را کنترل کنید. شاید از اماکن شلوغ خوشتان نیاید و قید هزینه باشگاه تان را به کلی بزنید.

آیا رفتن به باشگاه برایتان سخت است؟

برفرض اینکه در بهترین و مجهزترین باشگاه دنیا ثبت نام کنید، اگر رفتن به باشگاه برایتان دشوار باشد، دیر یا زود قید پول پرداختی تان را خواهید زد. باید بتوانید بدون دغدغه و مشکل، خودتان را در ساعت مشخصی به باشگاه برسانید و داخل ترافیک احتمالی نمانید.

همچنین برای راحتی در باشگاه، بهتر است سراغ ثبت نام در باشگاه های دارای حمام و قفسه مخصوص اعضاء بروید.

هزینه ثبت نام در باشگاه چقدر است؟

اگر هزینه برایتان مهم است، بهتر است به فکر هزینه ثبت نام در باشگاه هم باشید. کافی است با باشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید و در مورد هزینه ثبت نام در کلاس ورزشی سؤال کنید. البته هزینه رفت و آمد و خرید مواد پروتئینی و تغذیه ای را نیز در نظر داشته باشید.

در منزل تمرین کنم یا باشگاه بروم؟

چنانچه شرایط رفتن به باشگاه ندارید، فرزند کوچک دارید، شاغل هستید یا زندگی پرمشغله ای دارید. شاید بهتر باشد ورزش در منزل را در پیش بگیرید و باشگاه کوچک خانگی ای داشته باشید.

برای دریافت برنامه ورزشی آنلاین خانگی یا باشگاهی می توانید از کارشناسان فیتامین کمک بگیرید و برنامه ورزشی شخصی سازی شده خود را دریافت کنید.

چند وقت یکبار به سفر می روید؟

پایداری و پایبند بودن به انجام تمرینات حرف اول را در تناسب اندام می زند. اینکه بدانید چه زمانی قرار است به سفر بروید، خیلی کمکتان خواهد کرد. اگر به زودی قصد سفر کردن دارید. بهتر است به جای مراجعه به باشگاه و پرداخت هزینه هنگفت، از برنامه ورزشی های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید تمریناتتان را حتی در هتل ادامه دهید

نتیجه گیری

انجام هرکار مهمی نیازمند یک سری آمادگی ها و اقدامات اولیه است. شروع ورزش و باشگاه رفتن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک باید بدانید که چه مسیری پیش روی دارید و باید چه کارهایی قبل از ثبت نام در باشگاه انجام دهید.

به یاد داشته باشید که اگر اولین قدم را محکم بردارید، احتمال اینکه تا آخرین قدم محکم باشید و به پیروزی برسید، تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید