فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛

دستور رهبری برای آمادگی نیروی دریایی در اقیانوس‌ها

کدخبر: ۲۵۴۱۹۶
اقتصادنیوز؛ حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: صبح امروز از دفتر فرمانده معظم کل قوا تماسی با ما گرفته و عنوان شد، حضرت آقا فرمودند که نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت، این اقدام را انجام دهد.
دستور رهبری برای آمادگی نیروی دریایی در اقیانوس‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در همایش تشریح دستاورد‌های این نیرو که در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد اظهار داشت: ۸۰ درصد مرم جهان در کنار دریا‌ها هستند و تمدن‌های بزرگ در کنار دریا‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: امروز ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود و ما از طریق دریا می‌توانیم با بسیاری از کشور‌های محصور در خشکی هم ارتباط برقرار کنیم.

دریادار خانزادی دریا را فرصتی برای کسب منزلت منطقه‌ای و توسعه پایدار، پیشرفت و ثروت افزایی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برای حضور موثر در آب‌ها نیازمند عقبه صنعتی، علمی و دانشی هستیم که بخشی از آن در زیرساخت‌ها قرار می‌گیرد و برخی نیز در نیروی انسانی تجلی می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: برای ایجاد دیپلماسی دریایی، امروز نیازمند تمدن دریایی در سطح کشور هستیم و این بدان معناست که مردم باید منافع خود را با دریا مرتبط کنند.

وی عنوان کرد: صبح امروز از دفتر فرمانده معظم کل قوا تماسی با ما گرفته و عنوان شد، حضرت آقا فرمودند که نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت، این اقدام را انجام دهد.

امیر خانزادی با بیان اینکه اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم اظهار داشت: امروز سواحل اقیانوسی کشور ما بویژه در مکران به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا قابلیت‌های استراتژیکی مناسبی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان عنوان کرد: توانایی‌های یک ملت برای استحصال اهداف ملی، باعث تشکیل ناوگان نظامی می‌شود و بالطبع قدرت دریایی نیز بخشی از این ناوگان نظامی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید