مذاکرات تانیاهو و پمپئو در بروکسل درباره ایران

کدخبر: ۲۵۴۳۴۶
اقتصادنیوز:«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل شامگاه دوشنبه در دیدار با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل پایتخت بلژیک، در ادامه سیاست‌های خصمانه گذشته از همکاری با واشنگتن علیه ایران سخن گفت.

به گزارش اقتصادنیوز ایرنا، سخنگوی نتانیاهو گفت که وی در ابتدای دیدار با پمپئو، برای گفت وگو درخصوص چگونگی «مهار سیاست‌های ایران» ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین از آمریکا برای طرح دعوی آزمایش موشک بالستیک در ایران تشکر کرد و آن را اقدامی «متخلفانه» خواند.

اشاره وی به ادعای اخیر وزارت امور خارجه آمریکا است که با هدف تهدید جلوه دادن توان موشکی ایران و ترغیب اروپایی‌ها برای همراه شدن با سیاست‌های آمریکا، تهران را به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

این اتهام در ادامه سیاست‌های گذشته این کشور و توطئه‌چینی علیه ایران با همراهی رژیم صهیونیستی است.

نخست وزیر این رژیم اخیرا با پیگیری همین سیاست، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مدعی شده بود که ایران یک تاسیسات اتمی سری در «تورقوزآباد» در حومه تهران دارد.

این ادعا به سرعت مضحکه کارشناسان آگاه به مسائل ایران و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

روز دوشنبه «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اتهام‌های تکراری مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی پاسخ داده و گفته بود: بحث مسائل موشکی ایران کاملا روشن است و بخشی از سیاست دفاعی ایران تلقی می‌شود که حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی‌توانند در این خصوص برای ایران توصیه ای داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعی نهی کنند.

وی یادآور شد: ایالات متحده آمریکا در ارقام نجومی انواع سلاح های مخرب به کشورهای منطقه صادر می کند و به بروز بحران های بسیار در جهان کمک می‌کند و چنین کشوری در جایگاهی نیست که توصیه ای داشته باشد.

قاسمی با بیان این که ایران کشور توانمندی است و با کشورهایی که مورد هجوم آمریکا قرار گرفته متفاوت است، تصریح کرد: مواضع کلی ما نسبت به سیاست دفاعی ایران روشن است وادعای آمریکائی ها با اساس نیست و هر از گاهی توسط این کشور و یا رژیم صهیونیستی مطرح می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید