دیدار محرمانه لیبرمن با مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین

کدخبر: ۲۵۴۴۱۲
اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیدار محرمانه وزیر جنگ مستعفی این رژیم با مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، هیئت پخش و رسانه رژیم صهیونیستی "کان" در گزارشی فاش کرد که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم دو هفته پیش از استعفای خود با ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین و حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی و وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده بود.

این هیئت افزود: ماجد فرج و حسین الشیخ از افراد نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

طبق این گزارش، این اولین دیدار مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با لیبرمن بوده و در این دیدار ژنرال کمیل ابو رکن، هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه نیز حضور داشت.

هیئت رسانه اسرائیل به نقل از یک منبع رسمی تاکید کرد که در جریان این دیدار محرمانه در خصوص همکاری‌های امنیتی میان دو طرف و احتمال کاهش محدودیت‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و افکار عمومی فلسطینی‌ها رایزنی شد.

این هیئت همچنین در گزارش خود به نقل از یک منبع فلسطینی نیز آورده است که لیبرمن در جریان این دیدار تاکید کرد که وی فرد "تندروای" نیست و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تمام مسائل اتفاق نظر ندارد و آماده است تا با طرف فلسطینی در خصوص همکاری‌های اقتصادی و امنیتی در منطقه تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری موسوم به "منطقه أ" رایزنی کند.

در مقابل، هیئت فلسطینی نیز از لیبرمن خواست که ارتش اسرائیل نباید وارد این مناطق در کرانه باختری شود و این رژیم باید به فلسطینیان اجازه دهد تا در مناطق تحت کنترل امنیتی و اداری اسرائیل موسوم به "مناطق ج" سرمایه گذاری کنند و این منطقه را توسعه بخشند.

این هیئت همچنین خواستار بررسی توافقنامه اقتصادی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

این منبع فلسطینی افزود: لیبرمن در این دیدار به ماجد فرج و و الشیخ وعده داد که پاسخ درخواست‌های آنها را خواهد داد اما وی استعفا کرد و این اتفاق رخ نداد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید