فناوری شبکه 5G وارد خودرو سازی جهان خواهد شد

کدخبر: ۲۵۴۵۶۰
​اقتصاد نیوز:سرعت بالای شبکه 5G و امنیت آن سبب شده تا برخی از خودروسازان بزرگ به دنبال راهی برای جایگزین کردن شبکه 5G با وای‌فای باشند، اما کدام شرکت‌ها این کار را انجام خواهند داد؟
فناوری شبکه 5G  وارد خودرو سازی جهان خواهد شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، با این که وای‌فای به یک نیاز اساسی در محیط خانه یا کار تبدیل شده است، اما به علت برخی از محدودیت‌ها، لزوما بهترین راه‌حل برای دستیابی به اینترنت نیستند. یکی از مزایای اینترنت تلفن همراه را می‌توان امکان دسترسی به آن در تمام مناطق، حتی خارج از محیط‌های شهری دانست؛ به همین دلیل است که به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌ها در حال تلاش برای جایگزینی شبکه 5G با وای‌فای هستند.

شبکه 5G

در حال حاضر این شبکه به طور کامل در دسترس قرار ندارد، اما در برخی گزارش‌ها آمده است که شرکت‌هایی همانند آئودی (Audi) برای مهار سرعت، کار ایجاد زیرساخت‌های 5G را به صورت اختصاصی آغاز کرده‌اند. این شرکت معتقد است که با استفاده از شبکه 5G می‌توانند دستگاه‌های خود همانند روبات‌ها را با امنیت بیشتری در مقایسه با اترنت، وای‌فای یا شبکه 4G LTE متصل کنند.

در گذشته امکان نداشت که اینترنت تلفن همراه بتواند از سرعت اینترنت منظم عبور کند، اما به نظر می‌رسد که شبکه 5G توانایی انجام تغییرات زیادی را دارد. تاخیر ارسال در این شبکه از 30 میلی‌ثانیه به زیر 1 میلی‌ثانیه خواهد رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت آئودی تنها شرکتی نیست که قصد انجام چنین کاری را دارد؛ به نظر می‌رسد شرکت‌هایی همانند دایملر (Daimler)، بی ام و (BMW) و فولکس‌واگن (Volkswagen) هم علاقه زیادی جهت مدیریت شبکه اختصاصی 5G دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید