ارسال سلاح مخفی توسط روس ها به فضا

کدخبر: ۲۵۴۶۸۱
​اقتصاد نیوز:ارتش آمریکا مدعی شده اعزام ناگهانی پنج راکت به مدار زمین به جای چهار راکت از قبل برنامه ریزی شده توسط روسیه، ممکن است نشانگر ارسال یک سلاح مخفی توسط این کشور به فضا باشد.
ارسال سلاح مخفی توسط روس ها به فضا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیلی میل، بررسی هایی که در این زمینه توسط مرکز عملیات فضایی ترکیبی آمریکا انجام شده نشان می دهد که روس ها سلاح مرگباری را از طریق راکت پنجم خود در مدار زمین قرار داده اند.

راکتی که احتمالا حامل سلاح یادشده بوده از Plesetsk Cosmodrome در غرب روسیه به فضا پرتاب شده است. از این محل برای پرتاب سه ماهواره مخابراتی دیگر هم استفاده شده بود.

آمریکا نگران است که در صورت وقوع تنش نظامی میان دو کشور روسیه از این سلاح مخفی برای حمله به دیگر راکت ها و سفینه های فضایی متعلق به آمریکا استفاده کند. ایالات متحده همچنین مدعی است ممکن است تخریب ماهواره های رقیب بدین شکل به پخش شدن قطعات آن ها در جو زمین و وقوع رویدادهای غیرمنتظره منجر شود.

پیش از این هم مقامات آمریکایی مدعی شده بودند فعالیت های روسیه در فضا نشانگر آماده سازی یک سیستم حمله لیزری است که می تواند به ماهواره های امریکایی حمله کند و آنها را از کار بیندازد.

دولت آمریکا در شرایطی مدعی نظامی سازی فضا توسط روسیه است که خود مبدع برنامه نظامی جنگ ستارگان در دوران جنگ سرد بر علیه شوروی سابق بوده است و بودجه های کلانی را به این کار اختصاص داده بود. کاخ سفید همچنین در حال اجرای برنامه های مفصلی برای حضور نظامی در فضاست و حتی ایده ایجاد یک نیروی نظامی جدید برای فعالیت در فضا را مطرح کرده است. ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است بتواند بودجه لازم برای این ایده را تا سال ۲۰۲۰ اختصاص دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید