بودجه موسسات فرهنگی منتقد دولت کاهش می‌یابد؟

کدخبر: ۲۵۴۷۳۴
اقتصادنیوز : رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مبنای تصویب بودجه را موافقت یا مخالفت موسسات فرهنگی با دولت نمی‌دانیم اما برخی از اینها هستند که شاید شایستگی دریافت بودجه بیشتر از این را نداشته باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سال گذشته رویکرد دولت در حوزه بودجه نویسی شفاف سازی بود. بر همین اساس نهادها و موسسات فرهنگی جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه را مورد بازنگری قرار داد و برخی از این نهادها و موسسات از جدول ۱۷ به جدول ۷ کوچ کردند تا اعتبار عملکردی دریافت کنند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی وقت دولت سال گذشته هنگام بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: گام نخست ما این بود که ۵۹ نهاد و موسسه ای که در جدول ۱۷ بودند را کنار گذاشتیم. الان معیار تشخیص عوض شده و دیگر کمک دولت انحصاری نیست. همه نهادها برنامه خود را می‌دهند. ممکن است برخی از آن ۵۹ موسسه نیز در شرایط جدید از دولت کمک بگیرند ولی با حذف جدول ۱۷، ما لزوما از ابتدا به آنها تعهد نمی‌دهیم که قرار است کمک کنیم. به عبارت دیگر هیچ نهاد حذف شده از جدول ۱۷ نمی‌تواند خودش را مستحق دریافت کمک از دولت بداند. دولت می‌خواهد به نهادهای غیردولتی کمک کند و ما تعداد زیادی نهاد و موسسه فرهنگی داریم. هر کدام از اینها می‌توانند طرح‌شان را ارائه کنند چرا که بابت هر ریالی که به آنها می‌دهیم باید شاهد افزایش بهره‌وری باشیم و بدانیم این نهاد چه می‌کند، آنها باید ما را قانع کنند، اگر قانع کردند و بر کارشان نظارت کردیم قسط دوم را به آنها می‌دهیم. در این صورت می‌توانیم به شکل هدفمند عمل کنیم.

حالا در آستانه تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس، گویا دولت می خواهد گام دوم خود را در حوزه شفاف سازی بودجه فرهنگی بر دارد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کاهش یا افزایش بودجه موسسات فرهنگی منتقد دولت در سال آینده  گفت: مبنای تصویب بودجه را موافقت یا مخالفت موسسات فرهنگی با دولت نمی دانیم اما برخی از اینها هستند که شاید شایستگی دریافت بودجه بیشتر از این را نداشته باشند. مبنای ما آنهاست، نه براساس اینکه اینها همگرای با دولت هستند یا نیستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید