قاسمی: نهادهای بین‌المللی به قوانین مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی

کدخبر: ۲۵۴۹۱۹
اقتصادنیوز؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نهاد‌های بین المللی در ارزیابی کشور‌ها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکار‌های اجرایی مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور.
قاسمی: نهادهای بین‌المللی به قوانین مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بهرام قاسمی گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها با نقل قول اظهارات بطور ناقص یا عمدا مخدوش و یا حتی با انتشار مطالب ساختگی تلاش دارند تا بر اساس آن تحلیل و نتیجه گیری کرده و به مقصود سیاسی خود دست یابند.

وی ادامه داد: بار‌ها بیان شد که وجود پولشویی در کشور ما مانند سایر کشورها، موضوع قابل انکاری نیست. آنچه که اهمیت دارد وجود اراده مبارزه با جرائم مالی و پولشویی است که این اراده از میزان حساسیت همه اقشار مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران بخوبی قابل درک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: قانون، ساختار‌ها و رویه‌ها در این خصوص از بیش از یک دهه گذشته اجرایی شده و مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه‌های ذیربط با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نهاد‌های بین المللی در ارزیابی کشور‌ها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکار‌های اجرایی مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور و به هر میزان که قوانین و بستر‌ها فراگیر و مؤثر باشند کشور‌ها در موقعیت بهتری در ارزیابی‌های این نهاد‌ها قرار می‌گیرند و این موضوع ارتباطی به نفس وجود جرم در کشور مورد نظر ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ذکر مثالی تصریح کرد: همانگونه که وجود قوانین، دستگاه‌های مجری قانون و اعلام کشف موارد کلان قاچاق مواد مخدر، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در کشور است، وجود ساختار‌های قانونی و سازوکار‌های مبارزه با جرم پولشویی و هرگونه هشدار در مورد وجود این جرائم و ضرورت مقابله با آن، به عنوان اراده حکومت و نقطه قوت کشور در برخورد با اینگونه جرائم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید