موگرینی: پیمان INF برای امنیت اروپا و جهان کلیدی است

کدخبر: ۲۵۴۹۳۶
اقتصادنیوز؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را پیمانی کلیدی برای امنیت اروپا و جهان توصیف کرد.
موگرینی: پیمان INF برای امنیت اروپا و جهان کلیدی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست شورای سازمان امنیت و همکاری اروپا در میلان این اظهارات را بیان کرد.

این دو مقام اروپایی در دیدار خود به بررسی آینده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پرداختند و موگرینی تاکید کرد "به نفع همه ما است" که این پیمان حفظ و به طور کامل اعمال شود.

موگرینی و لاوروف همچنین درباره وضعیت اوکراین، پیامدهای حادثه تنگه کرچ، مساله سوریه و شرایط توافق هسته‌ای ایران به گفت‌وگو پرداختند.

در همین حال واشنگتن از مسکو درخواست کرده از موشکی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا آن را "ناسازگار" با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد می‌داند، دست کشیده یا آن را اصلاح کند. روسیه بارها اظهار کرده که این موشک از چارچوب‌های مجاز بر مبنای این پیمان تخطی نکرده است.

آندرا تامپسون، معاون کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، روسیه یا باید این برنامه موشکی موسوم به "۹M۷۲۹" را "پایان دهد"، یا آن را بر مبنای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اصلاح کند.

او در این باره گفت: یا از این سیستم دست بکشید، یا آن را طوری تغییر دهید که از چارچوب (تعیین شده) تجاوز نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید