حمایت انگلیس، فرانسه و آلمان از موضع عراق در قبال تحریم‌های ضد ایرانی

کدخبر: ۲۵۵۱۸۰
اقتصادنیوز؛ سفرای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد بر پایبندی کشورهایشان به برجام بعنوان یک توافقنامه بین المللی و همچنین حمایت از عراق و موضع این کشور در برابر تبعات تحریم های ضد ایرانی تاکید کردند.
حمایت انگلیس، فرانسه و آلمان از موضع عراق در قبال تحریم‌های ضد ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سفرای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد  روز شنبه در دیدار مشترک با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر، ضمن تاکید مجدد بر پایبندی بر برجام و حمایت از عراق در برابر تحریم ها، تمایل لندن، پاریس و برلین برای همکاری مشترک با بغداد را خاطرنشان کردند. 

این سه کشور اروپایی همچنین اعلام کردند که به عراق بعنوان یک قدرت راهبردی و اقتصادی مهم در منطقه می نگرند و رویکرد دولت جدید این کشور از جمله در زمینه اتخاذ مواضع متعادل منطقه ای و بین المللی و تلاش برای برقراری روابط خوب با همگان را با مبانی اساسی کشورهایشان همخوان دانسته و حمایت خود را از آن اعلام می کنند. 

سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد همچنین نسبت به روند سیاسی و تشکیل دولت و انتخاب شخص نخست وزیر جدید این کشور ابراز خرسندی و بر حمایت کامل از این کشور تاکید کردند. 

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار بر اهمیت روابط کشورش با سه کشور اروپایی و تلاش برای تقویت روابط در همه زمینه ها تاکید کرد. 

وی گفت که عراق درراه صحیح گام گذاشته است و شاهد پیشرفت های مداوم است و این امر بویژه پس از پیروزی بر گروهک تروریستی داعش که تهدیدی نه فقط برای عراق که برای همه جهان بود، مشهودتر است.

در این دیدار همچنین در خصوص اوضاع سیاسی عراق و منطقه بحث و گفتگو شد. 

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق پیشتر بعنوان موضع رسمی دولت عراق تاکید کرده بود که این کشور جزیی از نظام تحریم ها نخواهد بود و موضع بغداد در خصوص تحریم های یکجانبه همچون موضع اتحادیه اروپا، روسیه و چین خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید