اطلاعات تازه اف‌بی‌آی از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

کدخبر: ۲۵۵۲۸۵
اقتصادنیوز: مدیر سابق اف بی آی در جمع نمایندگان کنگره جزئیات بیشتری از تحقیقات ضد جاسوسی در خصوص پرونده تبانی احتمالی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ را فاش کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی کنگره نوشت، جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی اخیرا با حضور در مجلس نمایندگان آمریکا، درباره جزئیات بیشتر تحقیقات ضد جاسوسی در خصوص پرونده تبانی احتمالی بین روسیه و مقام های رسمی کمپین دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی شهادت داده است.

بر اساس این گزارش، کومی در این نشست گفته است که تحقیقات ضد جاسوسی درباره پرونده روسیه با تحقیق درباره 4 آمریکایی آغاز شده است.

گرچه کومی بارها این مساله را رد کرده است که تحقیقات پرونده روسیه هرگز بر یک کمپین سیاسی خاص متمرکز نبوده و حاضر به افشای هویت این 4 شهروند آمریکایی نشده است ولی وی به این مساله نیز اذعان کرده است که ترامپ در بین این 4 نفر نبوده است.

بیشتر بخوانید

ترامپ: به سئوالات مربوط به تحقیقات روسیه به سادگی پاسخ دادم

فشار دموکرات‌ها برای عدم دخالت دادستان موقت آمریکا در تحقیقات روسیه

ترامپ به پرسش‌های دادستان ویژه تحقیقات روسیه پاسخ می‌دهد

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ سعی در مانع‌تراشی در تحقیقات روسیه دارد

کومی در این باره گفت: من اواخر جولای اطلاع دادم که اف بی آی تحقیقات ضد اطلاعاتی را درباره 4 فرد آمریکایی آغاز کرده است تا ببیند آیا یک ارتباط بین آنها و تلاش های روسیه وجود داشته است یا نه. البته این 4 آمریکایی شامل نامزد انتخابات ریاست جمهوری نبود.

این افشاگری ها بخشی از گزارش 235 صفحه‌ای از شهادت جیمز کومی است که عصر روز شنبه منتشر شده است. کومی موافقت کرده بود تا روز جمعه به مد ت 6 ساعت در یک نشست پشت درهای بسته در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان شرکت کند و به سئوالات نمایندگان درباره پرونده روسیه پاسخ دهد.

کومی بار دیگر از تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه و همین طور تلاش های ماموران اف بی آی حمایت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید