وکلای مشاور سابق ترامپ: موکل ما برای حفاظت از ترامپ به FBI دروغ گفت

کدخبر: ۲۳۶۰۴۶
اقتصادنیوز: وکلای مشاور سابق کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا گفتند، ترامپ و دادستان کل آمریکا هر دو در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ از پیشنهاد دیدار دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه حمایت کرده بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، این گزارش جورج پاپادوپولوس، مشاور سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا با شهادت جف سشنز، دادستان کل آمریکا به کنگره در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی مغایرت دارد؛ شهادتی که در جریان آن جف سشنز اعلام کرده بود در جریان نشست کمپین انتخاباتی ۳۱ مارس سال ۲۰۱۶ میلادی وی این پیشنهاد پاپادوپولوس را رد کرده بود.

دونالد ترامپ نیز اعلام کرده چیز زیادی از آنچه در جریان این نشست "بی‌اهمیت" کمپین انتخاباتی رخ داده است به یاد نمی‌آورد؛ نشستی که ترامپ تنها عکسی از آن را در صفحه اینستاگرام خود به عنوان یادگاری منتشر کرد که در آن چندین مرد از جمله ترامپ،‌ سشنز و پاپادوپولوس دور یک میز نشسته بودند.

وکلای پاپادوپولوس در تشکیل پرونده در این باره نوشتند: در حالی که تعداد زیادی از افراد حاضر در این اتاق، پیشنهاد جورج پاپادوپولوس را رد کرده بودند اما ترامپ با تکان سر خود این پیشنهاد را تایید کرده و آن را به سشنز ارجاع داد که ظاهرا او نیز از این ایده استقبال کرده و گفته بود که این کمپین باید این پیشنهاد را دنبال کند.

این تشکیل پرونده با هدف درخواست برای ارفاق در آستانه برگزاری جلسه صدور حکم در هفته آتی صورت گرفته است.

پاپادوپولوس که در اکتبر سال گذشته میلادی به خاطر دروغ گفتن به اف‌.‌بی.‌آی درباره ارتباطاتش با روسیه گناهکار شناخته شد، با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده مداخله انتخاباتی روسیه و همچنین احتمال تبانی با کمپین ترامپ همکاری کرده است.

وکلای پاپادوپولوس درباره دروغگویی موکلاشان به دادگاه گفته‌اند که وی چون به دنبال گرفتن شغلی در دولت در آن زمان بوده و می‌خواسته وفاداری‌اش را به مدیرش نشان دهد (اشاره‌ای مستقیم به ترامپ) به اف بی آی درباره تماس‌هایش با روس‌ها دروغ گفته است.

توضیحات تازه درباره دروغگویی پاپادوپولوس به اف بی آی در اسناد جدید 16 صفحه‌ای که وکلای وی جمعه شب به عنوان جزییات تازه درباره تحقیقات مولر عنوان کرده‌اند ارائه شده است.    

تشکیل پرونده روز جمعه گزارش ماه مارس خبرگزاری رویترز را درباره اختلافات میان شهادت سشنز و اینکه دیگران از واکنش سشنز به پیشنهاد دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست مارس سال ۲۰۱۶ میلادی چه برداشتی داشته‌اند، تایید می‌کند.

چارلز کوپر، وکیل سشنز در ایمیلی به رویترز گفت: دادستان کل آمریکا به صورت علنی و با قسم خوردن در کنگره شهادت داده و پای شهادت خود ایستاده است.

این در حالی است که وکلای ترامپ هنوز نسبت به این مساله واکنشی نشان نداده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید