آمریکا: در آینده یمن جایی برای ایران نیست!

کدخبر: ۲۵۵۲۹۷
اقتصادنیوز: معاون وزارت خارجه آمریکا مدعی است آینده یمن را باید به گونه‎ای ترسیم کرد که تهدیدی از جانب ایران متوجه عربستان سعودی و امارات نباشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رویترز نوشت، «تیموتی لندرکینگ» (Timothy Lenderking) معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، امروز در کنفرانسی که در ابوظبی برگزار شد؛ نسخه‌ای تازه برای آینده یمن پیچید و مدعی شد: بعد از رهایی از جنگ داخلی، یمن نباید دربرگیرنده هیچ گونه تهدیدی باشد که با حمایت ایران، علیه امارات و عربستان سعودی مطرح ‌شود.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آمریکا از دولت (مستعفی) یمن که مورد حمایت ائتلاف سعودی است و همچنین حوثی‌های مورد حمایت ایران می‌خواهد تا در مذاکرات صلحی که در سوئد برگزار می‌شود، مشارکت کامل داشته باشند.

آمریکا از آغاز جنگ یمن، به دفعات ایران را به ارائه کمک تسلیحاتی به حوثی‌ها متهم کرده است. این درحالی است که واشنگتن به صورت همه جانبه از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن حمایت کرده و حتی ترامپ می‌گوید چنانچه کنگره آمریکا رای به قطع حمایت از ائتلاف سعودی بدهد؛ این لایحه را وتو خواهد کرد.

مذاکرات سوئد به میزبانی مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن از پنجشنبه گذشته آغاز شد، حال آنکه در این بازه زمانی نه تنها حملات سعودی‌ها و متحدان آنها به یمن کاهش نیافته، بلکه تشدید نیز شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید