رئیس هیات آلمانی: احیای زاینده‌رود ممکن است

کدخبر: ۲۵۵۴۲۷
رییس هیات آلمانی طرح یکپارچه منابع آب زاینده رود گفت: طبق تحقیقات علمی احیای زاینده رود امکان پذیر است اما یکی از موانع مهم برای احیای آن وضعیت آب و هوا و تغییرات اقلیم و کمبود بارش در این منطقه است.
رئیس هیات آلمانی: احیای زاینده‌رود ممکن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شهروز مهاجرانی روز یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی طرح مدیریت یکپارچه منابع آبی زاینده رود در جمع خبرنگاران افزود: باید تصمیمات بسیاری برای احیای زاینده رود گرفته شود.
وی تصریح کرد: اما باید سیاستگذاران و سیاستمردان بتوانند تصمیمات مشکل را گرفته و آن ها را اجرا کنند.
رییس هیات آلمانی طرح یکپارچه منابع آب زاینده رود ادامه داد: سیاستگذاران باید تصمیمات را به گونه ای اجرا کنند که تشنج در جامعه ایجاد نکند همچنین مردم از این ایده ها پشتیبانی و آن ها را اجرا کنند.
وی بیان کرد : بیشترین زمان برای طرح مدیریت یکپارچه منابع آب زاینده رود صرف هماهنگی و گردهمایی ذینفعان (کشاورزان و مسوولان در وزارتخانه مربوطه) شده است.
مهاجری ادامه داد : هم فکری و ایجاد ایده های مشترک برای احیای زاینده رود کاری مشکل و نیازمند پیاده سازی روش های بسیار است.
رییس هیات آلمانی طرح یکپارچه منابع آب زاینده رود با بیان اینکه در این طرح موفق شدیم با همکاری ایده ها را جمع آوری و از آن استراتژی تولید کنیم، تصریح کرد: تا طبق این استراتژی ها گام های بعدی برای نجات زاینده رود برداشته شود.
وی ادامه داد : برای اجرای راهبردها باید ابزارها و مدل های تصمیم گیری در نظر بگیریم که این مدل ها می توانند به سیاستگذاران برای توسعه پایدار زاینده رود در آینده کمک کنند.
مهاجری با بیان اینکه در طرح یکپارچه منابع آب زاینده رود به نتیجه مثبت دست پیدا کردیم، اظهارداشت: 2 تیم ایرانی و آلمانی کارها را با اعتماد طرفین و همکاری پیش می برند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش ایران وآلمان در این بازه زمانی با همکاری 2 کشور تاسیس شد، در زمان حال وقت آن رسیده که مسوولان ایرانی در زمینه اجرای ایده ها و استراتژی ها با ما همکاری کنند.
در زمان حاضر از هزار و 400 میلیون مترمکعب ظرفیت سد زاینده رود تنها 135 میلیون متر مکعب آن یعنی حدود 9 درصد آن آب دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید