اسرائیل نرم افزار جاسوسی به عربستان می‌فروشد

کدخبر: ۲۵۵۴۴۰
گزارش‌های جدید فاش کرد که رژیم صهیونیستی با فروش نرم افزارهای جاسوسی به عربستان سعودی برای مقابله با نفوذ ایران موافقت کرده است.
اسرائیل نرم افزار جاسوسی به عربستان می‌فروشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی با فروش گوشی‌های جاسوسی تلفن همراه به ریاض موافقت کرده‌اند تا ریاض بتواند از این طریق مخالفان خود را سرکوب کند. در این میان هدف نهایی اسرائیل اتحاد با یک قدرت بزرگ جهان عرب برای مبارزه با نفوذ ایران است.

«دیوید ایگناتیس»، مقاله‌نویس واشنگتن پست، با اشاره اظهارات به مقامات اطلاعاتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که مقام‌های سعودی برای به دست آوردن پگاسوس، نرم افزار جاسوسی پیشرفته موبایل، موافقت سرویس اطلاعاتی اسرائیل را از طریق گروه تحقیقاتی ان اس او، به دست آورده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سعودی‌ها بعضی از معاملات با این گروه تحقیقاتی را از طریق شرکت وابسته به لوکزامبورگ به نام شرکت تکنولوژی‌های سایبری «کیو» انجام داد‌هند. با وجود نگرانی برخی از مقام‌های اسرائیل در مورد به اشتراک‌گذاری نرم‌افزارهای جاسوسی قدرتمند با ریاض، منابع آگاه اعلام کردند که اسرائیل موافقت خود را برای خرید پگاسوس توسط ریاض اعلام کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، در یک موقعیت برد- برد علاوه بر اینکه اسرائیل «یک متحد عرب علیه ایران» به دست می‌آورد و فرصتی برای جاسوسی در ریاض از طریق همکاری امنیتی سایبری ایجاد می‌شود، سعودی‌ها هم به ابزار جدیدی برای مبارزه با «مخالفان داخلی» دست می‌یابند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شد، نمایندگان عربستان سعودی با گروه ان اس او مذاکره کردند تا پگاسوس را بدست آورند و از ان طریق تلفن‌های مخالفان در عربستان سعودی و سایر نقاط جهان را ردیابی کنند. منتقدان ریاض در خارج از کشور پیش‌تر ادعا کردند که گوشی‌های هوشمندشان توسط هکرهای سعودی کنترل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید