ادعای رئیس کل ارتش انگلیس درباره ایران

کدخبر: ۲۵۶۰۲۱
اقتصادنیوز؛ رییس ستاد کل ارتش انگلستان هشدار داد روسیه، چین، ایران و سازمان‌های تروریستی مانند داعش تهدید بزرگی برای انگلیس محسوب می‌شوند.
ادعای رئیس کل ارتش انگلیس درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ نیک کارتر، رییس ستاد کل ارتش انگلستان، مدعی شد که روسیه، چین، ایران و سازمان‌های تروریستی مانند داعش تهدید بزرگی برای انگلیس است.

وی گفت که امنیت، ثبات و رفاه بریتانیا، توسط «ستیزه جویان: مورد تهدید واقع شده است. سیستم چندجانبه دفاعی که ثبات ما را از سال ۱۹۴۵ تضمین کرده است تهدید می‌شود و افزایش مهاجرت توده‌ای به اروپا  «مسلما تهدیدی برای اروپا» است.

کارتر در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس ستاد دفاع در موسسه خدمات سلطنتی یونایتد گفت که روسیه و چین نقاط قوت و ضعف ما را شناسایی کرده‌اند و بر اساس نقاط ضعف ما می‌توانند ما را تهدید کنند. این تهدید شامل موشک‌های بالستیک و کروز، سلاح‌های هسته‌ای، سلاح‌های سایبری و جنگ الکترونیک می‌شود.

وی افزود که بریتانیا باید از ذهنیت سنتی صلح دور شود و هرگونه نوآوری را برای متوقف ساختن این تهدیدات که تهدید علیه امنیت ملی محسوب می‌شود،را انجام دهد. بریتانیا نیاز به خطر کردن و آزمایش تکنولوژی‌های جدید دارد.

رئیس ستاد کل ارتش انگلستان گفت: ما در دوره‌ای از تغییرات گسترده‌تر، سریع و عمیق‌تر و پیچیده‌تر از شرایطی که در جنگ جهانی تجربه کردیم قرار داریم

 کارتر افزود: این شرایط بی‌ثباتی به بار می‌آورد که نیاز به رویکرد متفاوت به صلح سنتی دارد.

وی در ادامه گفت که ما باید نوآوری نبوغی را که در زمان جنگ دیده می‌شود برای موفقیت در شرایط حال حاضر احیا کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید