چرا وقتی کلمه احمق را سرچ می‌کنیم عکس ترامپ ظاهر می‌شود؟

کدخبر: ۲۵۶۳۰۹
​اقتصاد نیوز:یکی از سؤالات پرسیده شده از مدیر اجرایی گوگل توسط اعضای کنگره این بود که چرا وقتی کلمه احمق را در گوگل سرچ می‌کنیم، عکس ترامپ در نتیجه جستجو دیده می‌شود؟
چرا وقتی کلمه احمق را سرچ می‌کنیم عکس ترامپ ظاهر می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرآنلاین، این سؤالی بود که Zoe Lofgren نماینده جمهوری‌خواه از ساندار پیچای پرسید و وی سعی کرد تکنیک‌های مربوط به نحوه عملکرد الگوریتم گوگل را توضیح دهد. به گفته پیچای 200 فاکتور مختلف در الگوریتم گوگل تعریف‌شده که محبوبیت و نوع رابطه میان اینکه دیگران چگونه سرچ می‌کنند، ازجمله این فاکتورها محسوب می‌شود. سپس بهترین نتیجه ممکن با نوع درخواست کاربر سازگاری پیداکرده و در بخش نتیجه موتور جستجو دیده می‌شود.

نماینده مذکور دوباره پرسید: پس فرد خاصی پشت سیستم نیست تا نتایج را دست‌کاری کند؟ و درواقع این چیزی است که کاربران تولید می‌کنند و شما آن را مرتب می‌کنید.

«لامار اسمیث» دیگر نماینده جمهوری‌خواه از تگزاس از پیچای پرسید آیا شما به کارمند خاصی دستور می‌دهید تا نتایج گوگل را ادیت کند؟ وی پاسخ داد چنین چیزی ممکن نیست و اگر قرار به چنین کاری باشد، یک فرایند طولانی را می‌طلبد و یک گروه از کارمندان باید درگیر آن شوند.

مدیر گوگل قبل از جلسه پرسش و پاسخ گفته بود گوگل دیدگاه سیاسی را در نتایج خود درج نمی‌کند. وی همچنین تأکید کرد که هیچ موتور جستجوی اختصاصی و سانسور شده برای کاربران چینی تهیه نکرده و اصولاً چنین چیزی در دستور کار گوگل نیست.

بیشتر وقت مدیر اجرایی گوگل صرف این شد که مسائل فنی را برای اعضای کنگره توضیح دهد، اعضایی که بعضاً فرق میان آیفون و اندروید را نیز بلد نیستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید