نشریه هیل خبر داد؛

فشار دموکرات‌ها به «نانسی پلوسی» برای به چالش کشیدن ترامپ درباره عربستان

کدخبر: ۲۵۶۹۴۴
اقتصادنیوز؛ نشریه آمریکایی هیل از فشار اعضای حزب دموکرات بر رهبر این حزب در مجلس نمایندگان ایالات متحده برای به چالش کشیدن «دونالد ترامپ» در خصوص عربستان سعودی خبر داد.
فشار دموکرات‌ها به «نانسی پلوسی» برای به چالش کشیدن ترامپ درباره عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ هیل گزارش داد که با آغاز ژانویه به احتمال فراوان «نانسی پلوسی» ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرد از همین رو اعضای حزب دموکرات در حال فشار آوردن بر وی برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ در خصوص همراهی او با عربستان سعودی هستند.

این در حالی است که سنای آمریکا نیز در هفته گذشته دو قطعنامه در این رابطه صادر کرده است.

هیل در این رابطه می نویسد: اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند جلسات استماعی در خصوص جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن برگزار کنند. آنها همچنین می خواهند در ماه ژانویه درباره قطع حمایت آمریکا از این جنگ رای گیری کنند.

مجلس نمایندگان در این راه دو قطعنامه سنا که یکی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعوی را مسئول قتل جمال خاشقجی دانسته و دیگری خواستار خروج نیورهای آمریکایی از یمن شده را بررسی نخواهد کرد.

«رو خانا» نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا گفته که قطعنامه متفاوتی در مورد یمن ارائه خواهد کرد.

بنا به اعلام دفتر خانا، این قطعنامه اولویت اصلی این نماینده در هفته اول ژانویه است.

دفتر خانا پیش بینی کرد طرح وی که طبق «قطعنامه اختیارات جنگی» ارائه می شود، به راحتی به تصویب برسد.

با این وجود هنوز معلوم نیست که پلوسی تا چه اندازه برای در دستور کار قرار دادن طرح خانا تعجیل خواهد کرد. پلوسی پیشتر گفته بود که دموکرات ها مشتاق اقدام علیه عربستان در پی قتل خاشقجی است.

پلوسی روز پنجشنبه بعد از حضور در یک جلسه استماع درباره قتل خاشقجی اظهار داشت: باید ببینیم که اوضاع چگونه پیش می رود. اما در هر حال، هر دو حزب از اقدام در این زمینه حمایت می کنند. اگر شواهدی دال بر دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی وجود داشته باشد از تحریم وی حمایت خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید