ابوترابی‌فرد: اگر دولت برای اجماع‌سازی در داخل وقت می‌گذاشت، برجام با سهولت پیش می‌رفت

کدخبر: ۲۵۷۰۱۲
اقتصادنیوز؛ محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران گفت: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع سازی در جامعه جهانی گذاشت را در داخل صرف می کرد به حتم برجام با سهولت پیش می رفت.
ابوترابی‌فرد: اگر دولت برای اجماع‌سازی در داخل وقت می‌گذاشت، برجام با سهولت پیش می‌رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران افزود: برای اجماع سازی باید دیگران را دعوت کرد و حرفشان را شنید و بصورت منطقی آنان را اقناع کنیم. 

وی یادآورشد: مسائل کشور با اجماع حل می شود و اجماع جز حول محور عقلانیت، علم، کنار گذاشتن سلایق و هوا و هوس ها شکل نمی گیرد. 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی فقط سه درصد از درآمدهای ناخالص داخلی را شکل می دهد در حالی که این رقم در دیگر کشورها به هفت درصد می رسد، خاطر نشان کرد: اتکای به درآمدهای نفتی اخلاق، دیانت، سیاست و مدیریت ما را تخریب کرده است. 

امام جمعه موقت تهران بر لزوم افزایش اختیارات استانداران در دولت تاکید کرد و گفت: به دنبال این تصمیم مردم احساس خواهند کرد در مدیریت کشور نقش و حضور دارند. 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه اگر استانداران مسئولیت داشتند نسبت به کارهایشان در کشور شاهد تحول بودیم، اظهار داشت: استانداران شاهد ارزیابی عملکرد خود در تمام بخش ها در مقایسه با سایر استان ها بودند به حتم موفق تر عمل می کردند. 

امام جمعه موقت تهران بر لزوم مدیریت و ساماندهی آلودگی تهران با بهره گیری از قطارهای شهری تاکید کرد و گفت: می توان با همین قطارهای درون و برون شهری مانع از ورود 250 تا 300 هزار خودرو شخصی به سطح شهر شد. 

حجت الاسلام ابوترابی فرد به نیمه کاره بودن تصفیه خانه آب تهران اشاره کرد و خواستار اتمام عملیات اجرایی آن که هم اکنون پیشرفت آن به 80 درصد می رسد، شد. 

وی به مشکلات تعاونی های مسکن اشاره و بر لزوم استمرار رسیدگی به مشکلات آنها نیز تاکید کرد. 

وی بافت فرسوده تهران را یکی از چالش های جدی این شهر خواند و ادامه داد: باید به طور جدی به بازسازی و خدمات رسانی در این بخش از شهر توجه کرد و پیگیری لازم را داشت. 

شهردار تهران هم در این مراسم گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که 70 درصد پاسخ دهندگان مشکلات اصلی پایتخت را آلودگی و ترافیک اعلام کرده اند. 

پیروز حناچی تاکید کرد: برای حل مشکلات پایتخت باید خدمات و توسعه را هم جهت سازیم. 

وی ریشه آلودگی و ترافیک تهران را استفاده از وسایط نقلیه موتوری بیان کرد و گفت: شهرداری و استانداری باید در کنار هم برای رفع این مشکلات دست به کار شوند. 

حناچی با بیان اینکه تلاش های بسیاری برای حل مشکل آلودگی تهران انجام شده اما کافی نیست و باید همه دستگاه های و نهادهای متولی در این زمینه وارد عمل شوند. 

مسئولیت استانداری تهران از 26 آبان سال جاری با کناره گیری محمدحسین مقیمی به علت بازنشستگی، به شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این نهاد به صورت سرپرستی واگذار شده بود. 

انوشیروان محسنی بندپی که پیش از آن ریاست سازمان بهزیستی را برعهده داشت از اواخر آبان امسال به دنبال درگذشت سید محمدتقی نوربخش مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی، سرپرستی این سازمان را نیز برعهده گرفته بود و 21 آذر با رای اعتماد هیات دولت به عنوان استاندار تهران انتخاب شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید