تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل

کدخبر: ۲۵۷۱۰۱
اقتصادنیوز: مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که دوشنبه شب به تصویب رساند ایران را به آن چه نقض حقوق بشر عنوان شده، متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، العالم گزارش داد، این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید.

افغانستان، ارمنستان، بلاروس، بولیوی، برونئی، کامبوج، بروندی، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، هند، اندونزی، ایران، عراق، قزاقستان، قزقیزستان، لبنان، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، روسیه، آفریقای جنوبی، صربستان، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و زیمبابوه کشورهایی بودند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، پیش از این  تصویب قطعنامه‌ای درباره وضعیت حقوق‌بشر ایران در نشست کمیته سوم مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد با واکنش‌ مقام‌های ایران مواجه شد و آنچه که ازسوی آنها «استفاده ابزاری از حقوق‌بشر» خوانده شده بود را مورد انتقاد قرار دادند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان پس از تصویب این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که این قطعنامه بدون در نظر گرفتن «واقعیات موجود ایران» و مبتنی بر «نگرشی گزینشی، تبعیض‌آمیز، غرض‌ورزانه و با اهداف سیاسی» تهیه و تصویب شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین این نهاد و کشورهای مختلف را به «استفاده ابزاری از حقوق‌بشر» متهم کرد و در ادامه افزود: عملکرد اسراییل، برخی کشورهای غربی و «برخی کشورهای مرتجع منطقه» باعث تضعیف «اعتماد به جامعه بین‌المللی» می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید