گوگل تاخیر پروازها را حدس می زند

کدخبر: ۲۵۷۲۲۱
​اقتصاد نیوز:گوگل در حال برنامه ریزی برای افزودن قابلیت جدیدی به برنامه دستیار خود است تا کاربران بتوانند از تاخیر احتمالی پروازهایشان مطلع شوند.
گوگل تاخیر پروازها را حدس می زند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر ، ارائه این خدمات به خصوص در آستانه فرارسیدن فصل تعطیلات کریسمس برای بسیاری از مردم در اروپا و امریکا خوشحال کننده است. چون آنها از این طریق درخواهند یافت که کدام پرواز به چه میزان تاخیر دارد و می توانند از این مساله برای برنامه ریزی دقیق تر و جلوگیری از اتلاف وقت استفاده کنند.

پیش از این گوگل پیش بینی هایی از این دست را از طریق خدمات پرواز خود یا Google Flights ارائه می کرد، اما به زودی می توان از دستیار گوگل پرسید: «هی گوگل، آیا پرواز من به موقع انجام می شود» یا «آخرین وضعیت پرواز ... از شهر... به شهر ... چگونه است؟»

گوگل برای ارائه این خدمات از ترکیبی از الگوهای خودآموز و هوش مصنوعی استفاده می کند و البته به طور دقیق سابقه پروازهای مسیر مورد نظر و شرکت هواپیمایی را نیز کنترل می کند و در نهایت پیش بینی خود را ارائه می دهد. گوگل مدعی است پیش بینی یادشده تا ۸۵ درصد دقیق خواهد بود.

جالب اینکه گوگل حتی علت تاخیر را هم به شما خواهد گفت و به مسائلی مانند تاخیر پرواز ورودی قبلی و غیره اشاره خواهد کرد. این اولین بار است که پیش بینی تاخیر پرواز با چنین دقتی و بدون همکاری خود ایرلاین ها صورت می گیرد به این ترتیب کاربران می توانند از تاخیر احتمالی پروازهایشان که حتی توسط ایرلاین ها اعلام نمی شود هم مطلع شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید