چرا 25 هزار پرس غذا به فروش غذای دانشگاه خواجه نصیر اضافه شد؟

کدخبر: ۲۵۷۲۴۷
اقتصادنیوز: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر طوسی گفت: به دلیل افزایش نرخ غذای غیر دانشجویی استقبال از غذای یارانه ای بسیار افزایش یافته و در دو ماه نخست سال تحصیلی حدود 25 هزار پرس غذا نسبت به مهر و آبان ماه سال گذشته اضافه شده است.

به گزارش اقتصادنیوزعبدالحمید خوشنود روز سه شنبه در گفت و گو با گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: استقبال دانشجویان ازغذای دانشجویی نسبت به سال های گذشته چند برابر شده بنابراین دانشگاه در تامین هزینه ها با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که در نشست اعضای هیات مدیره دانشگاه در مورد مهر و آبان ماه اعلام شد، تعداد 25هزار غذا افزایش یافته که آمار قابل توجهی است. سال گذشته این تعداد در دو ماهه نخست سال 125 هزار بوده که در سال جاری این رقم به 150 هزار پرس غذا رسیده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه ، در سال تحصیلی جدید دانشگاه در کیفیت و پیمانکار غذا تغییراتی ایجاد کرده است ، افزود: دانشگاه برای تهیه اقلام غذایی با 40 تا 50 درصد افزایش قیمت مواجه شده است. 

معاون دانشجویی دانشگاه افزود: دانشگاه خواجه نصیر در خصوص غذا حدود یک میلیارد تومان در 3 ماه نخست سال هزینه پرداخت کرده است. حدود 20 درصد این مبلغ را دانشجویان می دهند و مابقی درآمدهای اقتصادی دانشگاه و بودجه دریافتی از دولت پرداخت می شود.

خشنود افزود: از سال گذشته پیش بینی افزایش قیمت شده بود اما به دلیل نرخ تورم بالا و افزایش درخواست غذای دانشجویی احتمال اینکه دانشگاه ها به پیمانکاران بدهکار شده و به تعهداتشان عمل نکنند، وجود دارد.

وی اظهار کرد: هزینه غذای دانشجویی مصوب صندوق رفاه دانشجویان بوده و در همه دانشگاه ها یکسان است.

معاون دانشجویی دانشگاه افزود: در سال تحصیلی جدید صندوق رفاه حمایت ویژه ای از دانشگاه ها نکرده و وعده های صندوق به مرحله عملیاتی نرسیده است.

وی عنوان کرد: صندوق تفاهم نامه هایی با ستاد تنظیم بازار و واحدهایی که قیمت دولتی دارند منعقد کرده و دانشگاه ها اقلام را با نرخ دولتی تهیه می کنند که سیستم مطلوبی است.

معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: سال گذشته در برخی رستوران های مکمل کمک های محدودی به دانشگاه خواجه نصیر شده است.

** راه حل کاهش هزینه ها

معاون دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: تهیه اقلام اساسی با قیمت آزاد هزینه های دانشگاه را چند برابر می کند و برخی اقلام نیز با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تهیه می شود. مهمترین کار دولت در این زمینه تحویل اقلام اساسی با قیمت دولتی و حتی پایین تر به دانشگاه ها است. 

خشنود تصریح کرد: اگر دولت برنامه ای برای دانشگاه های دولتی یا سطح یک در این خصوص طراحی کند و اقلام اولیه با قیمت مناسب تحویل داده شود یا برای هر دانشگاه سهمیه ای در نظر بگیرد، مشکل به خوبی قابل حل است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید