چرا قالیباف خودش درقفس پرندگان را باز نکرد ؟/ قرار نیست افتتاح های نمایشی ادامه داشته باشد

کدخبر: ۲۵۷۲۵۶
اقتصادنیوز :شهردار اسبق تهران می‌گوید فاز دو باغ پرندگان تکمیل شده و تنها نیاز داشت پرندگان رهاسازی شوند، موضوعی که مدیران کنونی شهر آن را قبول ندارند و می‌گویند اگر این پروژه تکمیل شده بود چرا خود آن را به بهره برداری نرساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اسکان نیوز، محمد باقر قالیباف روزهای پایانی حضورش در شهرداری را به افتتاح و بهره برداری از پروژه هایی گذراند که پس از یک سال از رفتن اش هنوز تکمیل نشده اند.

او 30 مرداد ماه سال 96 دو روز مانده به آغاز کار شورای شهر پنجم به همراه اهالی رسانه بازدیدی از فاز دوم باغ پرندگان داشت. حالا بعد از گذشت نزدیک به یک سال و نیم از آن زمان پس از سکوت طولانی در برابر منتقدان عملکرد 12 ساله است خطاب به مدیران کنونی شهر می گوید: باغ پرندگان را چرا افتتاح نمی‌کنید؟ آنجا که دیگر اصلا کاری باقی نمانده بود غیر از رهاسازی پرندگان. با قالیباف مشکل دارید چرا پرندگان را در قفس نگه داشته‌اید؟  

مشخص نیست اگر تنها آزادسازی پرندگان از این پروژه باقی مانده بود چرا او 30 مرداد ماه زحمت باز کردن در قفس های  پرندگان را به خود نداد تا این پروژه هم به نام خود او به پایان برسد ؟

موضوعی که زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران هم به آن اشاره می کند و به اسکان نیوز می گوید: خوب است که ما در زمانی که مسئولیت داریم اقداماتی که بعد از مسئولیتمان شعارش را می دهیم ،عملی می کردیم. اگر واقعا باغ پرندگان تکمیل شده بود چرا در زمان مسئولیت شهردار اسبق به بهره برداری نرسید.

او با بیان اینکه آن زمان بیشتر افتتاح‌ها جنبه‌ نمایشی و تبلیغاتی داشت می گوید: اگر واقعاً به فکر منافع و مصالح شهر باشیم، باید زمانی پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم که به طور واقعی تکمیل شده و بهره‌برداری از آن، مخاطره‌ای را به همراه نداشته باشد.

وی ادامه می دهد: باغ پرندگان کمبودهایی داشت که توسط شهرداری منطقه 4 رفع شده است و تعرفه آن نیز در شورا به تصویب رسیده است. در حال حاضر در حال اخذ مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم که مشخص شود چه تعداد پرنده با چه مجوزی در این فاز نگهداری می‌شوند.

محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران نیزدر این رابطه به اسکان نیوز توضیح می‌دهد: باغ پرندگان در گذشته مشکلاتی داشت که به دلیل پیمانکاری بود که پروژه به آن واگذار شده بود اما با تغییر پیمانکار و تعهداتی که داده شد، اشکالات گذشته برطرف شده و تذکرات و اخطارها منجر به اصلاح مشکلات گذشته شده است.

به گفته بازگیر در حال حاضر نگرانی‌های گذشته وجود ندارد اما باید لیستی از تعداد پرندگان و محل تأمین آنها به طور دقیق به سازمان محیط‌زیست ارائه شود تا مجوزهای لازم داده شود. به نظر می‌آید این پروژه یک پروژه کلی باشد که در دو فاز تکمیل شده و فضایی برای نگهداری پرندگان آماده‌سازی شده که اگر زیرساخت‌های لازم، آشیانه‌ها، تصفیه‌خانه یا جنس کف آن، مشکلاتی داشته باشد حتماً در این رابطه تذکرهای لازم داده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید