روی خوش کردستان عراق به دانشگاه‌های ایرانی

کدخبر: ۲۵۷۴۲۷
'یوسف گوران' وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان عراق گفت که از حضور و فعالیت دانشگاه های مطرح جمهوری اسلامی در این منطقه استقبال می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با اتفاق نماینده وزارت علوم و تحقیقات و فنآوری و نمایندگان سی دانشگاه ایرانی با وزیر آموزش عالی اقلیم کردستان عراق دیدار کردند.

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی اقلیم کردستان عراق در این دیدار تاکید کرد که برگزاری نمایشگاه اختصاصی دانشگاه های ایرانی در اربیل ، اقدامی مهم در راستای توسعه روابط دوستانه دو طرف است.

دکتر یوسف گوران پیرامون برگزاری این نمایشگاه گفت: اقلیم کردستان برنامه ای را با هدف دعوت از دانشگاه های مطرح جهان عملیاتی کرده است و در این راستا شماری از دانشگاه های کشورهای مختلف با اعزام هیات هایی آمادگی خود را جهت حضور و فعالیت در اقلیم کردستان اعلام کرده اند.

وی در ادامه گفت: در اجرای این سیاست از حضور و فعالیت دانشگاه های مطرح جمهوری اسلامی ایران، استقبال و حمایت خواهیم کرد.

یوسف گوران گفت: حضور شماری از دانشگاه های مطرح جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی های این دانشگاه ها در اربیل نشان از آغاز مرحله جدیدی از روابط علمی و دانشگاهی میان طرفین دارد.

وزیر آموزش عالی حکومت اقلیم کردستان گفت: اخیرا توافقی میان وزارت آموزش عالی حکومت اقلیم کردستان و سرکنسول ایران در اربیل امضاء شده است که در آن شیوه همکاری ها و روابط دوجانبه در حوزه علمی – دانشگاهی به تفصیل آمده است.

وی تاکید کرد که روابط علمی – دانشگاهی می تواند به تحکیم و توسعه روابط دوستانه میان اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

نمایشگاه معرفی توانمندی های دانشگاه های ایران در اقلیم کردستان - اربیل با حضور بیش از 30 دانشگاه ایرانی در روزهای 28 و 29 آدر ماه از ساعت نه و سی دقیقه صبح تا پنج عصر برگزار می گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید