واکنش نتانیاهو به تصمیم خروج آمریکا از سوریه

کدخبر: ۲۵۷۴۳۵
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه گفت: پیامدهای خروج آمریکا و تاثیر آن بر امنیت اسرائیل را بررسی می کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور سه شنبه تصمیم برای خروج از سوریه را به اطلاع اسرائیل رسانده بودند.

در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: تامین امنیت اسرائیل و حمایت از خودمان در جبهه سوریه برای ما بسیار با اهمیت است. 

پیش تر نیز «دانی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفته بود: چه با حضور آمریکا در سوریه و چه بدون آن، از شهروندان خود محافظت می کنیم.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه اعلام کردند: واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است.

آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف است.

سوریه بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای امریکایی به این کشور شده است.

روزنامه 'وال استریت ژورنال' نیز امروز به نقل از یک منبع مطلع که نامش فاش نشد، نوشت: واشنگتن آماده خروج فوری نیروهایش از شمال شرقی سوریه است و مقامات آمریکایی این موضوع را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.

این روزنامه افزود: این اقدام واشنگتن پس از تماس تلفنی هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود انجام می شود.

ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید