آمریکا می خواهد پای ایران را هم به این قطعنامه ای در حمایت از آتش بس یمن باز کند

کدخبر: ۲۵۷۴۵۱
اقتصاد نیوز: پس از آنکه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نخستین دور گفت و گوهای یمنی را در استکهلم برگزار کرد، شورای امنیت نیز بر آن شد تا قطعنامه ای در حمایت از آتش بس تصویب کند اما آمریکا می خواهد پای ایران را هم به این قطعنامه باز کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، از چند روز پیش منابع دیپلماتیک غربی گفته بودند که احتمال دارد روز پنج شنبه پیش نویس این قطعنامه که انگلیس آن را تهیه کرده است به صحن شورای امنیت بیاید اما از ساعتی پیش مشخص شد که روسیه و کویت نسبت به برخی عبارات به کار رفته در این پیش نویس نظر منفی داشته اند.

آمریکا با ارائه اصلاحیه ای کوشیده است در پیش نویس قطعنامه نام ایران را اضافه کند و از این طریق، نافرجامی های پیشین خود را علیه ایران جبران کند اما روسیه با آن مخالفت کرده و تاکید دارد این قطعنامه نباید قلابی برای دیگران باشد. 

آمریکا در سال گذشته نیز با نمایش قطعات موشکی که ادعا می کرد ساخت ایران است و به انصارالله یمن ارسال شده تلاش کرد تا ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت درباره یمن متهم کند اما با وتوی روسیه از دستور کار خارج شد.

همچنین روسیه تاکید دارد تا قطعنامه در مسیر کمک های انسان دوستانه و در چارچوب توافق استکهلم باشد.

با این مخالفت، چنانچه طرف مقابل بر نظر خود اصرار داشته باشد، باید شاهد بود که بار دیگر قطعنامه غربی ها درباره یمن به دلیل شیطنت های آمریکا با وتو مواجه شود اما اگر نظر روسیه و همچنین کویت تامین شود، آنگاه قطعنامه ای بدون مخالف تصویب خواهد شد.

گفته می شود که پس از اعمال برخی تغییرات، متن نهایی در اختیار اعضا قرار گرفته اما هنوز نظر روسیه و کویت در این باره اعلام نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید