گفتگوی تلفنی پمپئو و چاوش اوغلو درباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه

کدخبر: ۲۵۷۴۶۲
اقتصاد نیوز: وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پس از اعلام تصمیم ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به صورت تلفنی با مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده رایزنی کرده است.

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند که وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره تصمیم ترامپ برای خروج قریب الوقوع نظامیان آمریکایی از سوریه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت دیگر دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که ما داعش را در سوریه شکست داده‌ایم.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی پیام ویدیوئی در توئیتر تاکید کرد: پس از پیروزی‌های تاریخی که علیه داعش حاصل شد، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که نظامیان خود را به کشور بازگردانیم.

وی در این پیام ویدیویی گفت: ما مدت زمان طولانی است که در سوریه در حال جنگ هستیم و تقریبا دو سالی که رئیس جمهور آمریکا بودم این جنگ را تشدید دادیم و طی این مدت داعش را شکست داده و سرزمین‌ها را پس گرفتیم و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که نیروهای ما به خانه بازگردند.

این در شرایطی است که برخی گزارش ها نشان می دهد که آمریکا برای خارج کردن 2 هزار نظامی خود از شمال شرق سوریه آماده می شود.

کاخ سفید نیز ضمن تایید تصمیم ترامپ اعلام کرده است که "پیروزی های نظامی علیه داعش در سوریه به معنای پایان ائتلاف جهانی علیه تروریسم نخواهد بود."

یک مقام آمریکایی گفت: جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه احتمالا 60 تا 100 روز خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید