زیباکلام: ساختار نظام اقتصادی باید تغییر کند

کدخبر: ۲۵۷۵۳۲
استاد دانشگاه تهران گفت: امروز نتیجه اقتصاد ناکارآمد دولتی تبدیل به اقتصاد فاسد ناکارآمد دولتی شده و برای برون رفت از این مشکلات چاره ای جز تغییر ساختار نظام اقتصادی نداریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صادق زیبا کلام روز پنجشنبه در نشستی با عنوان 'اقتصاد، مطلوبیت و کارآمدی دولت دوازدهم' در شهر برازجان استان بوشهر افزود: همه مسائلی که با عنوان مصائب اقتصادی در ایران وجود دارد و در دیگر کشورها وجود ندارد مربوط به دولتی بودن و مفاسد اقتصادی است. 

وی بیان کرد: اقتصاد ایران همواره دولتی بوده اما بعد از انقلاب اسلامی دولتی تر شده و این مشکل سبب افزایش میزان مفاسد اقتصادی و عقب ماندگی برای کشور به دنبال داشته است. 

وی یادآور شد: امروز هیچکدام از تولیدات دولتی ما توان رقابت با سایر تولیدات مشابه در سایر کشورها را ندارند. 

استاد دانشگاه تهران گفت: امروز نتیجه اقتصاد ناکارآمد دولتی تبدیل به اقتصاد فاسد ناکارآمد دولتی شده و برای برون رفت از این مشکلات چاره ای جز تغییر ساختار نظام اقتصادی نداریم. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا دلار بالا رفت و آیا شما از دولت روحانی حمایت می کنید؟ گفت: بخشی از وضعیت بازار دلار به دلیل هیجانی که گفته شد در 13 آبان قرار است تحریم ها تشدید شود و نشد بالا رفت و در گام بعد دولت دلارهایی که داشت کم کم وارد بازار کرد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه این مشکلات ناشی از عوارض اقتصاد دولتی است گفت: در این شرایط بتدریج اعتماد عمومی مردم از دولت سلب می شود و با بالا آمدن دلار مردم برای خرید هجوم بردند و بازار ملتهب تر شد. 

این استاد دانشگاه در باره با اینکه چرا فرزندان مسئولانی که مرگ برآمریکا می گویند در آمریکا هستند اضافه کرد: اینکه فرزند شما کجا زندگی می کند به هیچ کسی مربوط نیست و جزو حقوق فردی است و مشکل ازغیر اخلاقی و اصولی بودن فردی است که فرزندش آنجاست و مرگ بر آمریکا می گوید. 

وی درباره اینکه رای بدهیم یا خیر؟ گفت: ما در مجلس هفتم و هشتم رای ندادیم و دیدیم شورا و شهرداری تهران در اختیار اصولگرایان قرار گرفت امروز نیز اگر در صحنه نباشیم همین اتفاق تکرار می شود. 

این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران جناح مقابل اصلاح طلبان را یک جریان رادیکال تندروی انقلابی عنوان کرد و گفت: این جریان با هر حرکتی که باعث تنش زدایی با غرب و آمریکا باشد مخالفت می کند و اسم خود را دلواپسان می گذارند. 

وی یادآور شد: این گروه در مقابل برجام از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی دریغ نکردند تا اینکه ترامپ از برجام بیرون آمد و بعد آنها نفس راحتی کشیدند. 

زیبا کلام درباره سخنانش که بازنده انتخابات آتی اصلاح طلبان هستند گفت: احساس نگرانی کردم که اگر با این اوضاع انتخابات برگزار شود کسی رای ندهد اصولگرایان بطور قطع احساس تکلیف می کنند و برنده خواهند بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید