مجلس نمایندگان آمریکا با بودجه دیوار مرزی مکزیک موافقت کرد

کدخبر: ۲۵۷۵۸۱
اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تصویب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، راشاتودی نوشت، مجلس نمایندگان آمریکا پس از امتناع «دونالد ترامپ» از امضای لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۵.۷ میلیارد دلار به پروژه ساخت دیوار مرزی- در مرز مشترک آمریکا و مکزیک- موافقت کرد.

این در حالی است که مجلس سنا احتمالاً این لایحه جدید را تصویب نخواهد کرد که این امر خود به نگرانیها در مورد تعطیلی بخشی از دولت فدرال در روزهای پایانی سال میلادی جاری دامن می زند.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز روز پنج شنبه تأیید کرد که «دونالد ترامپ» از امضای لایحه ای خودداری کرده که از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری می کند. استدلال ترامپ برای خودداری از امضای این لایحه، عدم تعیین بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی است.

این در حالی است که «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در همین ارتباط گفت که در کنگره سعی کرده است تا به نسخه لایحه بودجه دولت در مجلس نمایندگان بند «امنیت مرزها» را نیز بیافزاید.

اوایل روز پنج شنبه، رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری اعلام کرد که لایحه بودجه سال گذشته را به این امید که رهبران جمهوریخواه هزینه احداث این دیوار را در سال ۲۰۱۸ تأمین کنند، امضاء کرده است؛ امیدی که هرگز محقق نشد.

حال با شکست جمهوریخواهان در کسب اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر، دموکراتها که از سوم ژانویه سال آینده میلادی کنترل این مجلس را در دست خواهند گرفت، تصویب هرگونه بودجه برای ساخت دیوار مرزی موردنظر ترامپ میان آمریکا و مکزیک را آشکارا رد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید