نتانیاهو: بعد از خروج آمریکا حملات خود در سوریه را افزایش می‌دهیم

کدخبر: ۲۵۷۶۰۱
اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از افزایش حملات این رژیم در سوریه بعد از خروج آمریکا از این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جرزوالیم پست نوشت، در پی تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که مبارزه اسرائیل علیه ایران در سوریه تشدید خواهد شد.

دفتر نتانیاهو چند ساعت بعد از تماس تلفنی نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دو طرف درباره راهکارهای ادامه همکاری مشترک علیه ایران بحث و تبادل‌نظر کردند.

برخی از مقامات صهیونیستی گفته‌اند که اقدام ترامپ باعث تقویت موقعیت ایران در سوریه خواهد شد. اسرائیل همچنین نگران است که خروج متحد اصلی این کشور از سوریه، اهرم دیپلماتیک اش را در مقابل روسیه- متحد اصلی بشار اسد- تضعیف کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در در نشست مشترک پنجشنبه با الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و نیکوس آناستاسیادس، رئیس‌جمهوری قبرس، گفت: ما قاطعانه در مقابل تلاش‌های ایران برای استقرار نظامی در سوریه اقدام می‌کنیم.

اشاره نتانیاهو به حملات هوایی اسرائیل علیه مستشاران ایرانی در خاک سوریه است.

ترامپ روز ۲۸ آذر با این استدلال که حضور نظامی آمریکا در سوریه در دوران ریاست‌جمهوری او برای شکست داعش بود و این هدف محقق شده، از خروج قریب‌الوقوع آمریکا از سوریه خبر داد.

ترامپ ۲۹ آذر نیز تاکید کرد که آمریکا تمایلی ندارد که ژاندارم خاورمیانه باشد، و دیگران باید در آنجا بجنگند.

نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه گفته بود که رئیس‌جمهوری ترامپ در مکالمه اوایل هفته، او را در جریان تصمیم‌اش در خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه قرار داد اما ییسرائل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، روز پنجشنبه به وب‌سایت وای. نت گفت که کشورش از این تصمیم غافلگیر شد.

به گفته کاتز، آمریکا پیشتر بارها تاکید کرده بود که تا نیروهای ایران از سوریه بیرون نرفته باشند، نظامیان آمریکایی سوریه را ترک نمی‌کنند اما ترامپ تصمیم‌اش را تغییر داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید