وزارت خارجه ترکیه خبر داد؛

گروگان‌گیری کارکنان شبکه TRT در یمن

کدخبر: ۲۵۷۶۲۰
اقتصادنیوز؛ وزارت امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر گروگان گرفته شدن کارکنان شبکه «تی.آر.تی» در یمن توسط نظامیان اماراتی است.
گروگان‌گیری کارکنان شبکه TRT در یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ درپی انتشار گزارش‌های تایید نشده از گروگان‌گیری کارکنان شبکه «تی.آر.تی» در یمن به‌وسیله نظامیان امارات، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد این مسئله را بررسی می‌کند.

روزنامه «دیلی صاباح» دقایقی پیش نوشت که گزارش‌های تایید‌نشده‌ای به دست آنها رسیده مبنی بر اینکه کارکنان دفتر شبکه «تی.آر.تی» در شهر «عدن» توسط نظامیان و مزدوران وابسته به امارات عربی متحده به گروگان گرفته شده‌اند.

وزارت خارجه ترکیه با اعلام بررسی دقیق این مسئله، گفت که سفیر این کشور در یمن در جریان حادثه قرار گرفته و مامور بررسی اوضاع شده است.

جزئیات بیشتری از این گزارش‌ها هنوز منتشر نشده است.

این در حالی است که سردبیر روزنامه «ینی شفق» چندی پیش در یادداشتی نوشته بود امارات عربی متحده و عربستان سعودی آشکارا علیه ترکیه اعلان جنگ کرده‌اند و تلاش می‌کنند با تروریسم و فشارهای اقتصادی عرصه را بر آنکارا تنگ کنند. 

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید